| کد خبر: 155770 |

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد:

◄ آماده مناظره با قالیباف در مورد خط 7 مترو هستم

حدود یک ماه از تعطیلی خط 7 مترو تهران به دلیل مباحث فنی‌ می‌گذرد و در این مدت اظهار نظرهای زیادی پیرامون این مهم عنوان شد که، واکنش‌های درخور توجهی را به‌دنبال داشت، در جدیدترین نظراتی از سوی سشهردار سابق تهران عنوان شد، وی جلوگیری از تردد قطار در مترو خط 7 را، مباحث سیاسی دانسته و خود و همکارانش را آماده پاسخگویی به این مساله اعلام کرده است.

تین نیوز

حدود یک ماه از تعطیلی خط 7 مترو تهران به دلیل مباحث فنی می گذرد و در این مدت اظهارنظرهای زیادی پیرامون حاشیه های راه اندازی این خط مترو عنوان شد. درجدیدترین نظراتی از سوی شهردار سابق تهران عنوان شد، وی جلوگیری از تردد قطار در مترو خط 7 را مباحث سیاسی دانسته و خود و همکارانش را آماده پاسخگویی به این مساله اعلام کرده است.

به گزارش تین نیوز، معاون حمل ونقل وترافیک شهردار تهران در واکنش به این اظهارنظر، با انتقاد از بی توجهی مدیران سابق شهرداری تهران به ایمنی مسافران مترو گفت: به طور قطع مدیریت جدید شهرداری تهران نه فقط برای ایمنی و سلامتی مردم، بلکه برای آرامش ذهنی جامعه هم اهمیت قائل است.

محسن پور سید آقائی در ادامه سخنان خود افزود: اگر چنین اولویتی مطرح نبود آسان تر بود، در همان هفته آغازین شروع کار به استناد مکاتبه وزارت کشور، اعلام نظر محرمانه نهادهای نظارتی و تذکرات پی در پی اعضای محترم شورای شهر، خط 7 مترو را تعطیل کنیم.

معاون شهردار تهران در ادامه سخنان خود، گفت: آقای قالیباف لابد مطلع اند که معنای افتتاح خط 7 مترو بدون هواکش و سیگنالینگ و پایانه چیست؟ حتما می دانند که قطارهای خط 7 را با جرثقیل از دهانه شفت به پایین رساندند تا این خط به هر قیمتی شده، به دست ایشان افتتاح شود. احتمالاً مطلع شده اند که ما در کار کارشناسی آن قدر صبوری کردیم که نهایتاً در جلسه ای که با حضور مدیرعامل منصوب ایشان در مترو هم نبود، ایمنی کافی در این خط به اثبات رسید و بعد با اجماع کارشناسان تصمیم به تعطیلی خط 7 گرفته شد.

وی با انتقاد از سیاسی کاری مدیریت سابق شهرداری تهران، تصریح کرد: سیاسی کاری افتتاح این خط بود و نه تعطیلی آن و اگر ما بنای کار سیاسی داشتیم معنا و تبعات این اقدام نمایشی به راحتی قابل توضیح به افکار عمومی بود.

پورسیدآقایی در پایان با دعوت از قایباف به مناظره درباره خط ۷ مترو تهران تاکید کرد: اگر واقعیت های عملکرد گذشته در بسیاری از حوزه ها کمتر گفته می شود، فقط و فقط به خاطر این است که اعتماد مردم به نهاد شهرداری که در سال های گذشته به حد کافی آسیب دیده است؛ بیش از این مخدوش نشود. اما در عین حال اگر تردید دارند یا نمی خواهند بپذیرند که افتتاح خط ۷ مترو عجولانه و بازی تبلیغاتی با جان و سلامتی مردم بوده است، بنده برای مناظره در این خصوص در هر دانشگاهی که ایشان تعیین کنند، اعلام آمادگی می کنم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.