| کد خبر: 251800 |

◄ تاریخچه شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

بعد از 94 سال فعالیت، اکنون لوفتهانزا بزرگترین شرکت هواپیمایی در اروپا به حساب می آید.

تین نیوز

بعد از 94 سال فعالیت، اکنون لوفتهانزا بزرگترین شرکت هواپیمایی در اروپا به حساب می آید.

به گزارش تین نیوز، هواپیمایی لوفتهانزا که در تاریخ 1926 تاسیس شد اولین شرکت هواپیمایی بزرگ آلمانی بود که پس از جنگ جهانی اول ظهور کرد و از آن زمان به یکی از بزرگترین خطوط هوایی اروپا تبدیل شد. در این گزارش نگاهی گذرا داریم به تاریخچه 94 ساله این شرکت معتبر اروپایی، از روز تاسیس تا عبور از جنگ جهانی دوم و رکود اقتصادی تا تبدیل شدن به یک شرکت مادر در صنعت هوانوردی و راه های زیادی را که لوفتهانزا در طول تقریبا یک قرن پیموده است. 

در سال 1926 گروهی از علاقه مندان به هوانوردی در برلین لوفتهانزا را تاسیس کردند. اولین پرواز این شرکت هواپیمایی در 6 اکتبر 1926 از هامبورگ با دو مسافر و یک محموله پستی انجام شد. پس از آن لوفتهانزا به سرعت رشد کرد و در پایان دهه 1920، پروازهای خود را به سرتاسر اروپا برقرار کرد.  

هواپیمایی لوفتهانزا

در سال 1930، لوفتهانزا اولین پرواز طولانی مدت خود را از برلین به ریودوژانیرو انجام داد. دهه بعد، دوره توسعه لوفتهانزا بود، به طوریکه این شرکت هواپیمایی مسیرها و تجهیزات جدیدی را اضافه کرد و با شروع جنگ جهانی دوم، یکی از بزرگترین خطوط هوایی جهان بود.  

در طول جنگ جهانی دوم، لوفتهانزا به شدت محدود شد. با این حال، این شرکت موفق شد به پرواز خود ادامه داده و حتی ناوگان خود را در طول درگیری گسترش دهد. در سال های پس از جنگ، لوفتهانزا ناوگان خود را بازسازی کرد و به یکی از خطوط هوایی پیشرو در اروپا تبدیل شد. 

دهه 1960، توسعه همه جانبه لوفتهانزا

در اوایل دهه 1960، لوفتهانزا با چالش های جدید مواجه شد. اولین مساله، بهره برداری این شرکت هواپیمایی از هواپیماهای جت بوئینگ 707 بود. این امر، مدیران ارشد لوفتهانزا را ملزم به نوسازی ناوگان کرد.   

هواپیمایی لوفتهانزا

چالش دوم برای این شرکت معتبر آلمانی وجود چند ایرلاین ارزان قیمت مانند خطوط هوایی اسکاندیناوی (SAS) و British European Airways بود که بازار لوفتهانزا را تحت تاثیر قرار داد. در پاسخ، لوفتهانزا برنامه توسعه ویژه ای را در دهه 1960 در نظر گرفت که مهمترین اقدام خرید جت بوئینگ 747 بود. این هواپیمای تازه وارد به لوفتهانزا این امکان را داد که به مقاصدی نظیر نیویورک، لس آنجلس و توکیو پرواز برقرار کند.

خرید بوئینگ 747 به لوفتهانزا کمک کرد تا به یکی از خطوط هوایی پیشرو در جهان از نظر ترافیک مسافر و درآمد تبدیل شود. این شرکت هواپیمایی در دهه 1960 علاوه بر ناوگان دوربرد خود، با خرید هواپیماهای کوچکتر مانند مک دانل داگلاس و بوئینگ 737، ناوگان کوتاه برد خود را نیز توسعه دهد. با این حال، توسعه لوتهانزا در این دهه، بدون چالش نبود. بحران نفت در سال 1973 منجر به افزایش هزینه های سوخت شد که فشار مالی زیادی بر این شرکت هواپیمایی وارد کرد. 

دهه 70 و 80 میلادی

لوفتهانزا در دهه های 1970 و 1980 موفقیت بزرگی را تجربه کرد. در مدت 20 سال، این شرکت آلمانی به رشد و گسترش فعالیت های خود ادامه داد و مسیرها و مقاصد جدید را اضافه کرد. از طرفی دیگر، لوفتهانزا به شرکتی تاثیرگذار در هوانوردی جهان تبدیل شد و نقشی کلیدی در توسعه سفرهای هوایی ایفا کرد. 

در سال 1970، شرکت لوفتهانزا اولین سرویس باری خود را بین آلمان غربی و ایالات متحده آمریکا برقرار کرد. 

هواپیمایی لوفتهانزا

دهه 70، لوفتهانزا چندین مسیر بین المللی جدید از جمله پرواز به استرالیا، نیوزلند و آفریقای جنوبی اضافه کرد. این ایرلاین از جمله اولین خطوط هوایی بود که با بوئینگ 747 پرواز کرد و این پرنده محبوب به سرعت به بخش کلیدی ناوگان این شرکت تبدیل شد. دهه 1980، دهه ای سرتاسر رشد و توسعه برای این شرکت بود، به طوریکه لوفتهانزا چنیدن مسیر جدید از جمله پرواز به پکن و توکیو را اضافه کرد. 

این شرکت در سال 1985 کلاس اکونومی را در پروازهای طولانی مدت به کار گرفت و سفرهای هوایی را برای عموم مسافران مقرون به صرفه کرد. در طول آن سال ها، لوفتهانزا همچنین ناوگان هواپیمای پهن پیکر خود را گسترش داد و هواپیماهای جدید ایرباس A300 و ایرباس A310 را به مجموعه خود اضافه کرد. در آن زمان به بازیگر اصلی هوانوردی اروپا تبدیل شد و با بریتیش ایرویز و سایر خطوط هوایی رقابت کرد. 

لازم به ذکر است که در سال 2009، لوفتهانزا نخستین شرکت هواپیمایی بهره بردار ایرباس A380 در اروپا بود. 

لوفتهانزا در سال های اخیر

امروزه لوفتهانزا یکی از پیشروترین خطوط هوایی بین المللی است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کلن آلمان و مرکز اصلی فعالیت آن فرودگاه بین المللی فرانکفورت است. این شرکت هواپیمایی به بیش از 310 مقصد در بیش از 80 کشور پرواز می کند. در سال 2016، لوفتهانزا بیش از 106 میلیون مسافر را جابجا کرد. در حال حاضر، لوفتهانزا ناوگان بسیار بزرگی از هواپیماها را در اختیار دارد که شامل ایرباس A380، بوئینگ 747 و ایرباس A340 است.

هواپیمایی لوفتهانزا

به عنوان یکی از بزرگترین خطوط هوایی اروپا، بیش از 400 فروند هواپیما در اختیار دارد که در کشورهای متعددی در سرتاسر جهان پرواز می کنند. جای تعجب نیست که چرا لوفتهانزا امروزه همچنان به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت هوانوردی شناخته می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.