| کد خبر: 30616 |

معاون وزارت راه وشهرسازی: ۹۰ درصد راه های روستایی کشور آسفالت شده است

معاون امور روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت :با توجه به اقدامات انجام شده از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون 90 درصد راه های روستایی کشور اسفالت شده است .

سیدحسین میرشفیع روز شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از دو راه روستایی در بخش آسارا شهرستان کرج افزود: در تلاش هستیم تا مابقی جاده های روستایی کشور بهسازی و آسفالت کنیم.
 
به گزراش تین نیوز، میرشفیع با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و 500 هزار نفر در روستاهای فاقد جاده مناسب کشور زندگی می کنند، گفت: برای بهسازی و آسفالت راه های این روستاها 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
میرشفیع با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه به این بخش دارد، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان دولت یازدهم،17 هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور بهسازی و آسفالت شود.
 
معاون امور روستایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت راه های ارتباطی استان البرز گفت: با احداث راه روستایی آتشگاه - نوجان - جاده کرج - چالوس تا خرداد ماه سال آینده بخشی از مشکل ارتباطی روستاییان بخش آسارا در شهرستان کرج و گردشگران برطرف می شود.
 
'محمد جواد کولیوند' نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ترافیکی جاده کرج - چالوس ،اظهار داشت: اکنون 59 روستا در بخش آسارا و در حاشیه این جاده وجود دارد که ساکنان آن ها در روزهای تعطیل هفته با مشکل مواجه می شوند.
 
وی ادامه داد: یکطرفه شدن این جاده در روزهای آخر هفته ، علاوه بر مشکل تردد روستاییان، اختلال در خدمات رسانی تیم های امدادی و انتظامی به همراه دارد.
 
کولیوند، خواستار احداث راه های دسترسی و فرعی برای روستاهای بخش آسارا شد.
 
همچنین'هیربد معصومی' معاون فنی و عمرانی استانداری البرز در این آیین بیان داشت: سالانه 25 میلیون دستگاه خودرو از جاده های این استان تردد می کنند که حدود پنج میلیون دستگاه آنها در جاده کرج - چالوس رفت و آمد دارند.
 
وی ادامه داد: استان البرز با وجود وسعت کم ، یکی از مناطق پرجمعیت کشور است که به لحاظ راه ارتباطی به توجه بیشتر نیاز دارد.
 
معاون استاندار البرز از محدودیت های جاده ای در روزهای تعطیل هفته به عنوان یکی از مشکلات استان به ویژه ساکنان روستاهای حاشیه جاده کرج - چالوس نام برد.
 
در این آیین 'افشین پیرنون' معاون مدیریت ساخت و توسعه راههای استان البرز به تشریح مشخصات دو پروژه راه روستایی جدید در بخش آسارا کرج اشاره کرد و گفت: یکی از این راه ها، جاده روستایی 'کهنه ده - آزاد بر' بطول پنج کیلومتر است که برای احداث و آسفالت آن 20 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
وی ادامه داد: در اجرای این پروژه بیش از پنج هزار مترمکعب خاکبرداری شده و چهار هزار تن آسفالت به مصرف رسید.
 
پیرنون همچنین با اشاره به مشخصات دومین پروژه راه روستایی جدید استان البرز افزود: مسیر روستای خوزنکلا به سمت خور واقع در شمال شهرستان کرج بطول 16 کیلومتر برای نخستین بار در کشور با استفاده از آسفالت مقاوم با عمر یک و نیم برابر آسفالت معمولی احداث شده است.
 
وی بیان کرد: در اجرای این پروژه، شش هزار تن آُسفالت مقاوم 'چیپ سیل' مصرف شد که در مجموع 35 میلیارد ریال هزینه در برداشت.
 
با بهره برداری از این دو راه روستایی، مشکل ایاب و ذهاب حدود دو هزار خانوار روستایی در بخش آسارا برطرف شد ، ضمن آنکه تردد گردشگران دراین منطقه به ویژه برای دسترسی به غاریخ مراد در آزادبر ، آسان شد.
 
همچنین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات احداث مسیر ارتباطی بین جاده کرج- چالوس و روستاهای نوجان و آتشگاه در شهرستان کرج آغاز شد.
 
با بهره برداری از این مسیر بطول 11 کیلومتر، مشکل رفت و آمد ساکنان شش روستا در حاشیه جاده کرج - چالوس برطرف می شود ضمن آنکه در ایام تعطیل هفته در روان سازی ترافیک جاده کرج - چالوس نقش موثری دارد.
 
به گفته معاون مدیریت ساخت و توسعه راه های استان البرز، این مسیر تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد و در اجرای آن 130 هزار مترمکعب خاکبرداری می شود و 9 هزار تن آسفالت مصرف خواهد شد.
 
برای اجرای این پروژه 70 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است .
 
بخش آسارا با حدود 50 هزار نفر جمعیت در شمال کرج واقع شده است .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.