| کد خبر: 205664 |

◄ تعیین تکلیف میزان حمل بار تجاری در ماده 9 قانون حمل بار و مسافر

یکی از مشکلات رانندگان اتوبوس ایجاد اتوماسیون‌های بار در ترمینال‌ها است که ضمن نقض ضوابط حمل و نقل مسافر، موجب ضرر و زیان رانندگان نیز شده است.

تین نیوز

یکی از مشکلات رانندگان اتوبوس ایجاد اتوماسیون‌ بار در ترمینال‌ها است که ضمن نقض ضوابط حمل و نقل مسافر، موجب ضرر و زیان رانندگان نیز شده است. 

به گزارش تین نیوز، طبق قانون هر اتوبوس می‌تواند حداکثر تا هزار و ۶۰۰ کیلوگرم خرده بار با وزنی حدود ۴۰ کیلوگرم حمل کند؛ این درحالی است که بعضی از شرکتهای حمل و نقلی و بعضی از رانندگان نیز باری بیش از این مقدار را حمل می کنند. 

حسین قاسمی‌نژاد کارشناس حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: طبق ماده 9 قانون حمل بار و مسافر مشخص شده است که هر راننده تا چه اندازه می تواند بار تجاری حمل کند. 

وی درخصوص شکایت رانندگان از ایجاد اتوماسیون‌ بار در ترمینال‌ مسافری و جریمه رانندگان در جاده‌ها گفت: رانندگان و شرکت های حمل و نقلی مجاز به حمل بار تجاری هستند اما بعضی از رانندگان بیش از حد مجازی که در قانون مشخص شده است، بار تجاری حمل می کنند که خود می‌تواند منجر به واژگونی اتوبوس شود.

قاسمی‌نژاد همچنین در خصوص ابلاغیه‌ پلیس راه ناجا در خصوص ممنوعیت حمل بار تجاری صادر شده گفت: پلیس راه ناجا نیز طبق ضوابط عمل می کند و مطمئنا تعدادی از رانندگانی که بیش از حد بار تجاری حمل کرده اند جریمه کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.