| کد خبر: 192928 |

◄ بهره‌برداری از آزادراه همت- کرج برای بار سوم به تعویق افتاد

مدیر عامل شرکت زیر ساخت از وجود 25 میلیارد تومان معارض در پروژه آزاد راه همت-کرج خبر داد و گفت: این پروژه با پیشرفت 85 درصدی تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

تین نیوز

بهره‌برداری از پروژه آزادراه همت تا کرج باز هم به تعویق می‌افتد.

به گزارش تین نیوز، آنگونه که خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور اعلام کرده، زمان بهره‌برداری از این پروژه قرار است «سه ماه دیگر» باشد. یعنی در خوش‌بینانه‌ترین حالت، آبان ماه سال جاری. این در حالی است که خادمی نزدیک به دو ماه پیش عنوان کرده بود که طی چند ماه گذشته روند اجرایی این پروژه سرعت چشمگیری داشته است و «تلاش می‌شود» طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته «تا پایان تابستان» آماده بهره‌برداری شود. (اینجا بخوانید)

حالا و با اظهارات جدید خادمی، زمان بهره‌برداری از این پروژه باز هم عقب افتاده است. خادمی گفته است: «برنامه افتتاح این آزاد راه‌ها برای سال جاری خواهد بود.» پروژه‌ای که نزدیک به 10 سال طول کشیده و فقط 14.5 کیلومتر درازا دارد؛ اما قرار است که بار ترافیکی آزادراه کرج را کاهش دهد. آزادراهی که هم‌اکنون با ترافیک سنگین خودروها مواجه است.

در چند ماه اخیر که گفته می‌شود این پروژه به پیشرفت فیزیکی 85 درصدی رسیده، سیل بازدیدها از آن هم شدت گرفته است. امروز نیز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و خیراله خادمی مدیر عامل شرکت زیرساخت  و توسعه زیر بناها، از پروژه آزاد راه همت کرج بازدید کردند.

خادمی در حاشیه این بازدید همان حرف‌های ماه گذشته را تکرار کرد و گفت که این پروژه بخشی از ترافیک تهران و شهر کرج را کاهش خواهد داد.

وی در ادامه طول این آزاد راه را 14.4 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این پروژه به پیشرفت 85 درصدی رسیده که امیدواریم با اتمام 15 درصد باقیمانده که عموماً کارهای تاسیساتی و روسازی انتهای کار است آن را تا سه ماه آینده به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به این که آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران و کرج ترافیکی که تشکیل شده را از طرف غرب کاهش خواهد داد تصریح کرد: امیداریم با مجموعه این آزاد راه‌ها حداقل 50 درصد ترافیک فعلی در آینده نزدیک مرتفع شود.

مدیر عامل شرکت زیر ساخت  و توسعه زیربناها، با بیان این‌که در حال حاضر در پروژه آزاد راه همت - کرج 25 میلیارد تومان معارض داریم، گفت: این‌ها اولویت‌بندی خواهند شد و آن‌هایی که در مسیر اصلی هستند در مرحله اول قرار خواهیم داد تا عملیات بخش اول به اتمام برسد.

خادمی با بیان این‌که، در بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه 100 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده است، گفت: 300 میلیارد نیز برای پروژه تهران - شمال ابلاغ اعتبار شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.