| کد خبر: 191764 |

‍ معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

◄ بالغ بر 2 هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری نوسازی شده است

‍ معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بیش از 2 هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری طی سال‌های اخیر، نوسازی و به مجموعه ناوگان راهداری کشور وارد شد.

تین نیوز

‍  معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بیش از 2 هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری طی سال‌های اخیر، نوسازی و به مجموعه ناوگان راهداری کشور وارد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در بازدید از محور داورزن به مزینان استان خراسان‌رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: مجموع ماشین‌آلات راهداری، 9 هزار دستگاه است که تقریباً عمر بالای 25 سال دارند، از این رو باتوجه به این که بیشتر این ماشین‌آلات تولید خارج هستند و تأمین قطعات آنها دشوار است، بنابراین به دنبال نوسازی ناوگان با استفاده از کارخانه‌های داخلی بوده که قطعا رونق اشتغال هم در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در صورتی که ظرف 2 الی 3 سال آینده امکان خرید 3000 دستگاه ماشین‌آلات فراهم گردد ، تا 10 سال آینده از نظر ماشین‌آلات، مشکلی نخواهیم داشت.

حسن‌نیا یکی دیگر از چالش‌های سال‌جاری را تأمین قیر مورد نیاز جاده‌ها بیان کرد و افزود: باتوجه به قانون بودجه سال 98 مشکلاتی را در فرایند تأمین و جذب قیر ایجاد کرده است، در صورتی که 20 درصد راه‌های شریانی کشور ، خرابی شدید داشته و نیاز به روکش آسفالت دارند.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، یادآور شد: سالانه بالغ بر 700 الی 800 هزار تن قیر مورد نیاز است تا سطح جاده‌ها به سطح قابل قبولی برسد.
 
حسن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر اظهار داشت: در استان خراسان‌رضوی، 4 پایانه مرزی وجود دارد که حمل بار از استان‌های دیگر به مقصد ترانزیتی افغانستان و ترکمنستان انجام می‌شود و وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقای سطح کمی و کیفی محورهای ترانزیتی استان است.
 
وی افزود: شهرستان سبزوار با داشتن وسعت زیاد و محورهای ارتباطی مهم، ارتباط کریدورهای شمالی و شرق – غرب را فراهم می‌کند و از اهمیت ترانزیتی برخوردار است.
 
براساس این گزارش، در ادامه این بازدید، جلسه بررسی مسائل حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در محل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سبزوار استان خراسان‌رضوی برگزار شد.
 
این گزارش حاکی است، بازدید از پروژه تعریض محور سبزوار به ششتمد از دیگر برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی در شهرستان سبزوار بوده و در ادامه بررسی مسائل حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بخش ششتمد و بخش روداب در محل بخشداری‌های شهرستان ذی‌ربط برگزار شد.

در ادامه سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی ،از محورهای سبزوار –نیشابور و نیشابور – مشهد نیز بازدید به عمل آمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.