| کد خبر: 171374 |

◄ پروژه های راهسازی اصفهان گره گشای کریدورهای ترانزیت

با توجه به تعدد پروژه‌های راهسازی مهم در استان اصفهان، حمیدرضا امیرخانی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان آخرین وضعیت این پروژه ها را توضیح داد.

تین نیوز

با توجه به تعدد پروژه های راه سازی مهم در استان اصفهان، حمیدرضا امیرخانی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان آخرین وضعیت این پروژه ها را توضیح داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیرخانی درخصوص پروژه های در دست اقدام، احداث و بهره برداری در حوزه راه در استان اصفهان به عنوان یکی از استان های مهم در حوزه ترانزیت کالا و مسافر گزارشی را ارائه داد که مجموعه اقدامات صورت گرفته تا مردادماه ۱۳۹۷ به تفکیک ارائه شده است.

آزادراه کنارگذر شرق اصفهان

کنارگذر شرقی اصفهان به عنوان یک پروژه آزادراهی به طول ۹۳ کیلومتر در سه قطعه طراحی شده است. قطعات اول و دوم با توجه به حضور سرمایه گذار و انتخاب پیمانکار با طول 64 کیلومتر درحال انجام است.

طبق برنامه ریزی اعلام شده قرار است تا پایان شهریورماه ۹۷ قطعه یک به بهره برداری رسیده و قطعه دوم هم تا پایان سال جاری یا نهایتاً خردادماه سال آینده قابل بهره برداری باشد.

قطعه سوم هم به طول  ۳۰ کیلومتر در مرحله مذاکره با سرمایه گذاران و همچنین شهرداری اصفهان است و با امضای تفاهم نامه ها در شهریورماه قرارداد امضا خواهد شد.

آزادراه کنارگذر غرب اصفهان

طول این آزادراه حدوداً ۱۲۵ کیلومتر است که از این میزان ۱۱۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و برای ساخت ۱۵ کیلومتر باقی مانده درحال عقد قرارداد با سرمایه گذار هستند.

  آزادراه اصفهان-شهرضا-ایزدخواست

یکی دیگر از پروژه های آزادراهی در استان اصفهان که درحال پیگیری انجام کارهای آن هستند، آزادراه اصفهان-شهرضا-ایزدخواست شیراز است. کارهای این پروژه از سمت فارس انجام شده است اما از سمت استان اصفهان که طول آن ۱۱4 کیلومتر است هنوز در مرحله انتخاب سرمایه گذار است.

144 کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان اصفهان

در استان اصفهان 144 کیلومتر بزرگراه در دست احداث است که از این میزان طبق آمار معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان ۱۱۰ کیلومتر پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی داشته است.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این امیدواری وجود دارد که ۸۰ کیلومتر آن تا هفته دولت به بهره برداری برسد و طبق هدف گذاری صورت گرفته تا دهه فجر سال جاری مجموع 144 کیلومتر افتتاح و قابل بهره برداری باشد.

پیشنهاد درخصوص تبدیل ۳ بزرگراه به آزادراه در استان اصفهان

درخصوص تبدیل بزرگراه به آزادراه و دریافت عوارض، سه پیشنهاد در استان اصفهان وجود دارد. محور نخست محور اردستان-نائین-یزد به طول ۱۲۰ کیلومتر است که پیشنهادشده از بزرگراه به آزادراه تبدیل وضعیت داشته باشد.

محور دیگر اصفهان-دلیجان-سلفچگان به طول ۲۲۲ کیلومتر و دیگر محور مدنظر برای تبدیل به آزادراه محور نائین-اصفهان به طول 140 کیلومتر است.

  راه روستایی

در استان اصفهان حدوداً ۱۹۲ کیلومتر راه روستایی درحال احداث است. از این میزان اداره کل راه و شهرسازی استان به دنبال این است که تا هفته دولت ۲۸ کیلومتر از این راه ها را به بهره برداری برساند.

کریدورهای استان اصفهان

این استان دارای چهار کریدور عبوری شامل ۳ کریدور شمال-جنوب و یک کریدور شرق-غرب است.

سه کریدور شمال-جنوب استان اصفهان عبارت اند از: تهران-کاشان-نطنز-اردستان-یزد-کرمان-بندرعباس، تهران-قم- سلفچگان-اصفهان-شیراز و انزلی-رشت-تهران-ساوه-دلیجان-اصفهان-شیراز-بوشهر.

کریدور شرق - غرب استان اصفهان نیز عبارت است از: خوزستان-لرستان-اصفهان-یزد– خراسان رضوی.

همه این کریدورها درحال بهره برداری و زیر بار ترافیک قرار دارند اما در برخی نقاط نیاز به ارتقاء و بهسازی دارند.

  بنادرخشک

اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با توجه به اهمیت وجود بنادرخشک و اینکه مرکز این استان ازلحاظ حمل بار در رتبه نخست و حمل مسافر در حوزه مهاجرپذیری و توریسم در رتبه سوم قرار دارد توجه ویژه ای روی این موضوع دارد.

از همین رو دونقطه یعنی شهر نائین و شهرستان اصفهان نقاط پیش بینی شده برای ایجاد بندر خشک معرفی شده اند که به زودی یکی از این مناطق برای احداث اولین بندر خشک استان انتخاب خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.