| کد خبر: 171213 |

◄ تشریح پروژه‌های راهسازی استان البرز

براساس مصوبه هیأت وزیران باید ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی استان البرز روکش، احداث و بهسازی شود که ۷۰ درصد راه های روستایی استان البرز آسفالت است.

تین نیوز

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به نقش پروژه طالقان-هشتگرد در دسترسی منطقه فشند به بزرگراه کرج-قزوین اظهارکرد: این پروژه در سه قطعه تا یک سال و نیم گذشته ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و امروز بدون احتساب تونل به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. تونل طالقان نیز سال گذشته کلنگ زنی شد و این پروژه که جزء قطعه ۲ است تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.

۷۰ درصد راه های روستایی استان البرز آسفالت است

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز درباره راه های روستایی استان البرز گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران باید ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی استان البرز روکش، احداث و بهسازی شود که ۷۰ درصد راه های روستایی استان البرز آسفالت است و از میانگین ۶۸ درصدی کشور وضعیت بهتری دارد، اما درگذشته راه های روستایی استان مورد غفلت واقع شده و آسفالت بخشی از آن ها از بین رفته است.

آزادراه غدیر کمربندی استان البرز و تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز درباره پروژه آبیک-چرمشهر (آزادراه غدیر) گفت: این پروژه برای استان های البرز و تهران یک پروژه بسیار مهم و استراتژیک است که این پروژه نقش کمربندی برای این دو استان را دارد که طول آن حدود ۱۵۸ کیلومتر در چهار قطعه است و ۴۷.۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او بیان کرد: قطعه یک آزادراه غدیر از شهر آبیک تا مسیر ماهدشت-اشتهارد، قطعه دو از جاده اشتهارد ماهدشت تا اتوبان ساوه، قطعه سوم از اتوبان ساوه تا اتوبان قم و قطعه چهارم از اتوبان قم تا چرم شهر است که به آزادراه حرم تا حرم وصل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با تأکید براینکه آزادراه غدیر ایمن ترین آزادراه کشور است، تصریح کرد: سرعت مجاز در این آزادراه ۱۳۰ کیلومتر است.

پیشرفت 89درصدی آزادراه همت در البرز

او درباره آزادراه همت گفت: این پروژه درمجموع ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این پیشرفت در ماه های اخیر شتاب بیشتری گرفته است، یکی از مشکلات این پروژه استملاک واحد های قرارگرفته در آن بود که طی بازدید رئیس سازمان برنامه وبودجه از این پروژه و با پیگیری های مستمر استاندار، اعتبار نقدی به آن اختصاص یافت و توانستیم پلاک ها و املاکی که در این پروژه قرار داشتند را تملک و تخریب کنیم که اکنون شتاب کار افزایش یافته است.

سال آینده پایان برنامه ای آزادراه تهران-شمال

رضایی بابیان اینکه بنیاد مستضعفان مجری تهران-شمال است، اظهارکرد: است و با توجه به اینکه پروژه آزادراه تهران-شمال یک ابرپروژه است، ۴ هزار نفر در آن فعالیت می کنند و بنیاد در تلاش است این پروژه را امسال به بهره برداری برساند.

اتصال دو کوریدور با افتتاح قطعه ۳ جاده نجم آباد-اشتهارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز درباره پروژه قطعه ۳ نجم آباد-اشتهارد گفت: این پروژه از سال ۷۶ آغاز شد و دو قطعه آن به بهره برداری رسیده است؛ قطعه ۳ جزء مصوبات سفر هیأت دولت به استان البرز بوده که اهمیت بسیاری دارد و با بهره برداری از آن دو کریدور شرق به غرب ماهدشت-اشتهارد-بوئین زهرا و کرج-قزوین به یکدیگر متصل می شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.