| کد خبر: 162047 |

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها:

◄ فعالیت پنج جبهه کاری در آزادراه همت- کرج

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها خبر داد: در حال حاضر پنج جبهه کاری در قطعه سه آزادراه همت- کرج مشغول فعالیت هستند که با تکمیل این قطعه یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی اتوبان تهران- کرج رفع می‌شود.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها خبر داد: در حال حاضر پنج جبهه کاری در قطعه سه آزادراه همت- کرج مشغول فعالیت هستند که با تکمیل این قطعه یکی از مهم ترین گلوگاه های ترافیکی اتوبان تهران- کرج رفع می شود.

به گزارش تین نیوز روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، سید حسین میر شفیع ضمن اعلام این مطلب گفت: هم اکنون قطعه سوم این آزادراه حدود 69 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل شدن این قطعه به طول تقریبی 4 کیلومتر یکی از مهم ترین گلوگاه های ترافیکی اتوبان تهران- کرج باز می شود.

میر شفیع پیشرفت فیزیکی قطعه یک این آزادراه را حدود 95 درصد اعلام کرد و افزود: هم اکنون عملیات اجرایی این قطعه در مرحله اجرای توپکا قرار دارد و قطعه دو نیز با پیشرفت فیزیکی 92 درصد در حال انجام است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها در خصوص فعالیت جبهه های کاری این آزادراه خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو جبهه کاری در حال اجرای عملیات خاک برداری هستند  و تاکنون حدود 3 میلیون مترمکعب عملیات خاک برداری در قطعه سه صورت گرفته است.

وی افزود: دو جبهه دیگر نیز مشغول اجرای عملیات خاک ریزی هستند و از 220 هزار مترمکعب خاک ریزی تاکنون 190 هزار مترمکعب آن انجام شده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها از عملیات اجرایی دو تونل در این محدوده خبر داد و عنوان کرد: هرکدام از این تونل ها به طول 540 متر است که عملیات اجرایی یکی از این تونل ها در مرحله تحکیمات ثانویه است و تحکیمات اولیه فوقانی در دو تونل انجام شده است و قاب گذاری حدود 440 متر آن صورت گرفته است.

وی  در خصوص عملیات اجرایی تونل شرقی تأکید کرد: تحکیمات اولیه در حال انجام است و تا پایان سال  این مرحله به اتمام می رسد.

میر شفیع این آزادراه را موجب تکمیل کریدور بین المللی شرق به غرب دانست و افزود: با بهره برداری از این  مسیر ترافیک روزانه محور تهران- کرج کاهش می یابد و بار ترافیکی درون شهری کرج بااتصال محور جدید به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت وبرگشت کاهش چشمگیری می یابد.

پیش ازاین معاون وزیر راه و شهرسازی خیراله خادمی در حاشیه این بازدید آزادراه همت-کرج را به عنوان یکی از راه های منتهی به پایتخت بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این آزادراه تکمیل کننده کریدور بین المللی شرق به غرب کشور است که با بهره برداری کامل از آن علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی شاهد کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج بااتصال محور جدید به محور چالوس و کلاک و تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استان های شمالی و تهران خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.