| کد خبر: 132927 |

تین نیوز گزارش می دهد:

◄ سرانجام طلسم سکوت در انجمن مهندسی دریایی شکست

یک عضو هیئت مدیره فعلی انجمن مهندسی دریایی گفت: مشکلات انجمن در حال مرتفع شدن است و هئیت مدیره جدید مستقر خواهند شد.

تین نیوز

سرانجام طلسم سکوت در انجمن مهندسی دریایی شکسته شد و یکی از اعضای هیئت مدیره مستقر اعلام کرد که بحران چندماه گذشته در این انجمن رو به پایان است. 9 ماه پیش و پس از آنکه انتخابات مجمع این انجمن برگزار شد، هیئت مدیره مستقر انتخابات را به رسمیت نشناخت و اجازه استقرار هیئت مدیره جدید را نداد.

شاید هیچکس فکرش را هم نمی کرد این ماجرا بتواند 9 ماه ادامه پیدا کند. در هر حال گرچه این امر به شدت تامل برانگیز است که چگونه و با چه قدرتی می توان 9 ماه از استقرار اعضای منتخب جلوگیری کرد، اما ظاهرا این موضوع در حال رفع شدن است.

عباس نوبختی در گفتگو با تین نیوز، ضمن اعلام این خبر گفت: واقعیت این است که مستقر نشدن هیئت مدیره جدید دو دلیل داشت که مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده بود.

او افزود: یکی اینکه ایراداتی از جانب برخی از اعضای هیئت مدیره سابق به مجمع وارد شد که اجازه بدهید فعلا درباره آن صحبتی نکنیم.

این عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی تعداد اعضای هئیت علمی در هیئت مدیره را یکی از مشکلات دانست و تصریح کرد: طبق ضوبط انجمن و وزارت علوم باید تعداد مشخصی از اعضای هئیت مدیره عضو هیئت علمی باشند. البته این موضوع در سال های گذشته هم رعایت نشده بود. اما امسال با توجه به مشکلاتی که وجود داشت دوستان اصرار کردند که این بند اجرا شود.

نوبختی تاکید کرد: با توجه به اینکه انجمن 180 عضو حقوقی دارد عملا این مشکل جدی شد و از وزارت علوم خواهش کردیم که اجازه دهد با شرایط موجود شکل بگیرد و انشاالله به زودی نتیجه این چند ماه تلاش مشخص خواهد شد و انجمن هم با قدرت به کارش ادامه خواهد داد.

او با اشاره به حل مشکلات موجود گفت: شخصا فکر می کنم که هئیت مدیره جدید مستقر خواهند شد.

درنهایت گرچه به نظر می رسد که این مشکلات در حال حل شدن باشد، با این حال همچنان این نکته پرسش برانگیز است که چگونه می توان انتخاباتی را که توسط بازرس وزارت علوم تاییده شده، ندیده گرفت و در روندی 9 ماهه و فرسایشی انجمن مهندسی دریایی را در چنین شرایطی قرار داد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.