| کد خبر: 171659 |

زمانیان یزدی خبر داد:

◄ تداوم چالش در روابط ترانزیتی ایران و ترکمنستان

این تصمیم باعث شده است محموله‌ها چندین روز در مرز خروجی برای ورود به ترکمنستان بمانند. ضمن اینکه توقف‌های مرزی باعث می‌شود کرایه‌های حمل گران شود و باعث شود کامیون در مبدأ بارگیری کاهش پیدا کند.

تین نیوز

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی استان خراسان رضوی از تصمیم ترکمنستان برای محدودیت‌های جدید تردد در مرز سرخس خبر داد.

احمد زمانیان یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: بر اساس تصمیم جدید ترکمنستان برای محدودسازی تردد کامیون‌های ایرانی، تنها روزی 30 کامیون می‌تواند از مرز سرخس وارد ترکمنستان شود و هم‌چنین خروج کامیون از سرخس به سمت ایران هم به‌روزی 30‌عدد رسیده است.

زمانیان با توضیح این‌که هیچ‌کس پاسخ نمی‌دهد که دلیل این تصمیم ترکمنستان چیست، ادامه داد: اکنون پشت مرز سرخس صف‌های طولانی ایجادشده است و شاهد توقف‌های طولانی  کامیون‌ها هستیم.

به گفته زمانیان کامیون‌های ایرانی هم که قبلا به ترکمنستان رفته‌اند اکنون پشت مرز متوقف شدند تا با رعایت نوبت30 کامیون در روز که از هر ملیتی است، بتوانند وارد ایران شوند.

او بابیان این‌که ترانزیت ایران در منطقه آسیانه میانه روزهای سختی را تجربه می‌کند، گفت: این تصمیم باعث شده است محموله‌ها چندین روز در مرز خروجی برای ورود به ترکمنستان بمانند. ضمن این‌که توقف‌های مرزی طولانی باعث می‌شود کرایه‌های حمل گران شوند .

زمانیان دراین‌باره توضیح داد: وقتی توقف کامیون‌ها طولانی می‌شود کامیون در مبدا و برای بارگیری کالا کاهش پیدا کند و این وضعیت روی افزایش هزینه‌های حمل تاثیر می‌گذارد به‌علاوه این‌که برای تاخیر حمل بارها به این کشور، با نارضایتی صاحبان کالا همراه خواهد داشت.

او متذکر شد که کاهش تردد کامیون‌های ایرانی در مرز سرخس کرایه حمل را گران خواهد کرد و ادامه داد: مسئولان ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند و می‌گویند نمی‌دانیم دلیلش چیست و ظاهرا دیپلماسی هم پاسخی برای این مشکلات ندارد.

وی هم‌چنین  گفت: موافقت‌نامه‌ای با ترکمنستان داریم  که بر اساس آن این محدودیت پذیرش کامیون‌های ایرانی خلاف توافقنامه موجود بین دو کشور است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز پیش از این روزانه بین 100 تا 150 کامیون ایرانی از مرز سرخس وارد خاک ترکمنستان می‌شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.