| کد خبر: 200719 |

◄ برگزاری بزرگترین رویداد بین‌المللی صنعت فرودگاهی در منطقه خلیج‌فارس

همایش Airports Exchangeتوسط شعبه اروپایی شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها، با همکاری شاخه آسیا-پاسیفیک این شورا، از تاریخ چهارم تا ششم آذر ماه 98 برگزار شد.

تین نیوز

عضو انجمن علمی حمل و نقل هوایی ایران، همایش سه روزه‌ای را که با عنوان Airports Exchange  در شهر ابوظبی برگزار شد، بزرگترین رویداد صنعت فرودگاهی در منطقه خلیج فارس توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز، داریوش نیکنام گفت: این همایش توسط شعبه اروپایی شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI Europe) با همکاری شاخه آسیا-پاسیفیک این شورا، از تاریخ چهارم تا ششم آذر ماه 98 برابر با 25 لغایت 27 نوامبر 2019 ، در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر ابوظبی و به میزبانی شرکت فرودگاه‌های ابوظبی برگزار شد.

index

به گفته وی، بر اساس اطلاعات منتشر شده؛ در این همایش 1200 نفر از بازیگران اصلی صنعت فرودگاهی از اروپا، خاورمیانه، آسیا-پاسیفیک و دیگر نقاط جهان حضور داشتند و چهار محور ایجاد و گسترش زیرساخت‌های فرودگاهی مبتنی بر الزامات توسعه پایدار، عملیات فرودگاهی، امنیت فرودگاهی و نوآوری‌های دیجیتال در مدل کسب‌ و کار فرودگاهی محورهای چهارگانه مورد بحث در این همایش بوده است که 120 سخنران درباره آنها به‌صورت همزمان به ایراد سخنرانی پرداختند.

این کارشناس هوانوردی به تین نیوز گفت: بر اساس خبرهای اعلام شده از این رویداد، در همایش امسال برای نخستین بار آغاز به‌کارگیری سامانه مرکز کنترل عملیات فرودگاهی توسط اعضای شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها  تحت عنوان Airport Operation Control Centre  و یا به اختصار APOC توسط مدیرکل ACI اروپا  اعلام شد و این در حالی است که طرح اولیه این سامانه ابتدا به‌صورت آزمایشی در ماه اکتبر گذشته در فرودگاه ژنو سوئیس عملیاتی شده بود و باتوجه به موفقیت این طرح، ACI اروپا مصمم به راه‌اندازی APOC در سایر فرودگاه‌های عضو شده است.

به گفته وی، طبق چارچوب  APOC که بر الگوهای توصیه شده A-CDM ایکائو، مبتنی است، تمام ذینفعان اصلی اکوسیستم فرودگاهی متشکل از کنترل ترافیک هوایی، شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های هندلینگ زمینی، گمرک، پلیس فرودگاه و اپراتور فرودگاه قادر به تشریک مساعی به‌صورت کاملاً شفاف بوده تا از این طریق مدیریتی یکپارچه را جهت عملیات پرواز و ترمینال مسافری محقق کنند. همچنین بهبود تجربه مسافر، کاهش هزینه‌های عملیاتی، استفاده مؤثر از منابع فرودگاهی و سرانجام کاهش تاثیرات زیست محیطی از جمله دستاوردهای به‌کارگیری مرکز کنترل عملیات فرودگاهی و یا همان APOC است.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: مبتکر همایش‌های سالانه Airports  Exchange ، شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) و بخش اروپایی آن است که از سال 2006 آغاز شده است و میزبانی این رویداد در سال 2015 نیز به عهده  فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول بود.

این کارشناس هوانوردی اظهار کرد: شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها، تنها انجمن تخصصی متشکل از اپراتورهای فرودگاهی در سراسر جهان بوده و شعبه اروپایی این شورا شامل 500 فرودگاه در 45 کشور اروپایی است و بیش از 90 درصد ترافیک هوایی غیر نظامی نیز توسط اعضای این شورا انجام می‌شود که این حجم از عملیات سالانه شامل 2 میلیارد و 300 میلیون مسافر، 21 میلیون و 200 هزار تن بار هوایی و 25 میلیون و 700 هزار نشست و برخاست هواپیما در سال 2018 است.

به گفته نیکنام، طبق اعلام رسانه‌ها، همزمان با برگزاری همایش بین‌المللی مذکور، نمایشگاهی نیز با حضور بیش از 70 شرکت برتر جهان به‌عنوان تامین کنندگان اصلی تکنولوژی و خدمات فرودگاهی برپا شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد خانی 1 0

    APOC همان طرحی است که در سال ۹۷ در شرکت ایجاد و مرکز آن در سنتر قدیم تاسیس؛ تجهیز و مورد بهره برداری آزمایشی هم قرار گرفت ولی متاسفانه با حضور مهندس اسلامی تحت عنوان غلط مرکز مدیریت ایمنی افتتاح و به بیراهه رفت و اِلان هم معلوم نیست چه میشود. متاسفانه در کشور ما عدم ثبات و پیوستگی تفکرات مدیریت صدمه زیادی به کشور زده است.

  • مدير بي كفايت دولتي 1 0

    اخ جون ماموريت خارجي