| کد خبر: 199830 |

◄ فراخوان جهانی آنتونیو گوترش برای حل بحران ایمنی جاده‌ای

روز جهانی یادبود قربانیان ترافیک جاده ای فرصتی است برای تامل در مورد چگونگی نجات زندگی میلیون نفر.

تین نیوز

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن 17 نوامبر (26 آبان ماه) روز جهانی یادبود قربانیان ترافیک جاده ای با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند، همه را به همکاری برای حل بحران جهانی ایمنی جاده ای فراخواند. 

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، در متن پیام «آنتونیو گوترش» آمده است: روز جهانی یادبود قربانیان ترافیک جاده ای فرصتی است برای تامل در مورد چگونگی نجات زندگی میلیون نفر.

در این پیام تصریح شده است: سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند. تعداد جوانان بین 15 تا 29 سال که هر ساله در اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند، در مقایسه با مرگ بر اثر اچ ای وی، ایدز، مالاریا، سل یا قتل بیشتر است.

گوترش افزود: در حالیکه مقیاس این چالش بسیار بزرگ است، از راه تلاش های جمعی می توان برای جلوگیری از وقوع این فجایع کارهای زیادی انجام داد.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: نجات جان انسان ها با بهبود ایمنی جاده ها یکی از اهداف برنامه 2030 برای توسعه پاید ار است. از 2015، نماینده ویژه اینجانب در امور ایمنی جاده ها برای بسیج تعهدات سیاسی، افزایش آگاهی در مورد کنوانسیون های ایمنی جاده ای سازمان ملل متحد، تقویت گفت وگوها در مورد اقدامات شایسته و حمایت از تامین مالی و مشارکت ها تلاش کرده است.

به گفته گوترش، در 2018، صندوق ایمنی جاده ای سازمان ملل متحد برای تامین مالی اقدامات در کشورهای با درآمد کم و متوسط راه اندازی شد، جایی که حدود 90 درصد از تلفات جاده ای به وقع می پیونند.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: در فوریه سال آینده، کنفرا نس جهانی در سطح وزیران با موضوع ایمنی جاده ای برای تقویت مشارکت ها با هدف تسریع در انجام اقدامات در سوئد برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: اقدم فوری ضروری است. در این روز جهانی، اینجانب همه را فرا می خوانم تا با همکاری یکدیگر برای حل بحران جهانی ایمنی جاده ای تلاش کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها