| کد خبر: 199244 |

افتتاح بزرگترین پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان

بزرگراه ملتان- سکر، بزرگترین پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان افتتاح و پروژه گوادر مستر پلن و دو تفاهمنامه دیگر نیز بین دو کشور امضا شد

تین نیوز

پس از دریافت تضمین های امنیتی درباره مرز های ایران و افغانستان، چین حضور خود را در پاکستان افزایش می دهد. چین و پاکستان قرارداد همکاری چند میلیارد دلاری را در چارچوب کریدور اقتصادی به امضا رساندند، که شامل پروژه گوادر مستر پلن [Gwadar Master Plan] نیز می شود. پاکستان به دنبال دریافت ۹ میلیارد دلار از چین است تا بودجه احداث خط اصلی راه آهن و سایر پروژه های زیرساختی در فاز ۲ پروژه را تأمین کند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، درحالیکه اعلام شد، نهمین نشست کمیته همکاری مشترک کریدور اقتصادی چین-پاکستان موفق بوده است، وزارت امور خارجه چین گفت: دو کشور دو توافق از جمله پروژه گوادر مستر پلن را به تصویب رسانده و امضا کرده اند.

لی جیان ژائو، معاون مدیر کل اداره اطلاعات وزارت امور خارجه چین، گفت: بزرگراه ملتان- سکر که بزرگترین پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان بود، افتتاح شد. پروژه گوادر مستر پلن نیز به تصویب رسید و امضا شد. دو تفاهم نامه دیگر هم امضا شدند.

دو کشور درباره امنیت پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان نیز گفتگو کردند و اذعان داشتند که پیش از این مرز پاکستان و افغانستان چالشی جدی برای این پروژه محسوب می شد، اما ساخت دیوار مرزی پس از آنکه تا سال ۲۰۲۰ تکمیل شود، می تواند مانع این تهدید ها شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.