| کد خبر: 5740 |

در دیدار از شرکت مپنا صورت گرفت

تاکید رهبر معظم انقلاب بر جابجایی بار از طریق توسعه حمل و نقل ریلی

مقام معظم رهبری در بازدید از شرکت مپنا بر جابجایی بار از طریق توسعه حمل و نقل ریلی توسط راه آهن تاکید کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بازدید خود از شرکت مپنا که در روز چهارشنبه، 10 اردیبهشت ماه صورت گرفت، خطاب به مدیرعامل راه آهن فرمودند: برای افزایش بار حمل شده توسط راه آهن تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز، ایشان جابجایی بار از طریق راه آهن در مقایسه با کامیون و حمل و نقل جاده ای و تبلیغ بیشتر در این زمینه را بسیار حایز اهمیت خواندند و تصریح کردند: «کاری کنید مردم برای جابه‌جایی بار از راه آهن بیشتر استفاده کنند. همه‌اش تقصیر مردم نیست که بارها با تریلی و کامیون حمل و نقل می‌شود. تقصیر شما هم هست که تبلیغ و تبیین نمی‌کنید. ما این همه سرمایه‌گذاری در کشور داشته‌ایم برای توسعه‌ شبکه ریلی، باید از آن استفاده کنیم.»

در این بازدید که مدیرعامل راه آهن نیز حضور داشت، با تایید لزوم تلاش بیشتر برای توسعه شبکه ریلی کشور اظهار داشت: از مجموع باری که از بنادر به داخل کشور حمل می‌شود فقط پنج درصد به حمل و نقل ریلی اختصاص دارد.

محسن پورسیدآقایی که پیش از این مدیر بخش حمل و نقل ریلی مپنا بوده است، با ارایه گزارشی از فعالیت های این شرکت و رابطه آن با راه آهن خطاب به مقام معظم رهبری گفت: شرکت مپنا لکوموتیوهایی با توربین بهینه‌ شده تولید کرده است که در هر مسیر ۱۵۰۰ لیتر کمتر گازوییل مصرف می‌کند و راه آهن به شرکت مپنا سفارش‌هایی داده‌ و خوش حساب هم بوده‌ است.

گفتنی است در این بازدید، حمید چیت چیان وزیر نیرو، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن، عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا، امام جمعه، استاندار البرز و جمعی از مدیران این شرکت حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.