یک کارشناس حمل و نقل مطرح کرد:
◄ واگذاری تراورس به بخش دولتی؛ بازگشت به عقب
شرکتی که از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذارشده است دیگر نباید به بخش دولتی بازگردد و در صورت واگذاری، باید به بخش خصوصی دیگری منتقل شود.
به دنبال اعلام سازمان خصوصیسازی، مبنی بر واگذاری مدیریت شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی- تراورس به شرکت راهآهن، یک کارشناس حمل و نقل گفت: شرکتی که از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذارشده است دیگر نباید به بخش دولتی بازگردد و در صورت واگذاری، باید به بخش خصوصی دیگر منتقل شود.
به گزارش تین نیوز، شرکت تراورس پس از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات فراوانی در حوزه پرداخت حقوق کارکنان خود مواجه شد و حتی اعتراضاتی نیز در سال گذشته نسبت به خصوصیسازی نادرست این شرکت صورت گرفته بود.
این مشکلات باعث شد بار دیگر مدیریت شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی- تراورس به شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.
مهرداد تقی زاده دبیر انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز در خصوص نحوه واگذاری شرکت تراورس به بخش دولتی گفت: مشکلات در پرداخت کارکنان این شرکت نگرانیهایی برای مسئولان دولتی به وجود آورد و آنها تشخیص دادند برای حل مشکلات، این شرکت را به بخش دولتی بازگردانند.
وی افزود: انتقال شرکت خصوصی به بخش دولتی که پیش از این دولتی بوده، اقدامی درستی نیست، زیرا برگشت به عقب محسوب میشود.
این کارشناس حمل و نقل ریلی معتقد است اگر بخش خصوصی مربوطه کار خود را بهدرستی انجام نمیدهد، باید پروسه انتقال به بخش خصوصی دیگر فراهم شود.
تقی زاده عنوان کرد: اگر شرکتی وارد سیستم دولتی شود، مدت زیادی طول میکشد که ساز کارهای خصوصی آن به ساز کارهای دولتی تغییر کند همچنین اعلام شده است که بار دیگر این شرکت بخش خصوصی واگذار میشود. این در حالی است که باز، ساز و کارها باید تغییر کند درحالیکه تغییر ساز و کارها هم هزینهبر بوده و هم منجر به هدر رفت زمان میشود.
وی گفت: تغییر ساز و کار شرکت خصوصی به بخش دولتی تصمیمی اشتباه و منفی محسوب میشود.
گفتنی است شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن - تراورس با بیش از 6000 نفر پرسنل، شرکتی تخصصی ریلی بوده که بزرگترین فعالیت آن نگهداری از خطوط و ابنیه فنی راهآهن است، این شرکت که مجهز به ماشینآلات خاص و دارای چندین کارخانه تولید تراورس در کشور است، تاکنون پروژههای ریلی متعددی را به انجام رسانده و همچنان در راهآهن و مترو درحال اجرای پروژهای مختلفی است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.