| کد خبر: 212151 |

یک کارشناس حمل‌ و نقل مطرح کرد:

◄ واگذاری تراورس به بخش دولتی؛ بازگشت به عقب

شرکتی که از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذارشده است دیگر نباید به بخش دولتی بازگردد و در صورت واگذاری، باید به بخش خصوصی دیگری منتقل شود.

تین نیوز

به دنبال اعلام سازمان خصوصی‌سازی، مبنی بر واگذاری مدیریت شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی- تراورس به شرکت راه‌آهن، یک کارشناس حمل‌ و نقل گفت: شرکتی که از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذارشده است دیگر نباید به بخش دولتی بازگردد و در صورت واگذاری، باید به بخش خصوصی دیگر منتقل شود. 

به گزارش تین نیوز، شرکت تراورس پس از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات فراوانی در حوزه پرداخت حقوق کارکنان خود مواجه شد و حتی اعتراضاتی نیز در سال گذشته نسبت به خصوصی‌سازی نادرست این شرکت صورت گرفته بود.

این مشکلات باعث شد بار دیگر مدیریت شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی- تراورس به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.

مهرداد تقی زاده دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل ریلی در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز در خصوص نحوه واگذاری شرکت تراورس به بخش دولتی گفت: مشکلات در پرداخت کارکنان این شرکت نگرانی‌هایی برای مسئولان دولتی به وجود آورد و آن‌ها تشخیص دادند برای حل مشکلات، این شرکت را به بخش دولتی بازگردانند.

وی افزود: انتقال شرکت خصوصی به بخش دولتی که پیش‌ از این دولتی بوده، اقدامی درستی نیست، زیرا برگشت به عقب محسوب می‌شود.

این کارشناس حمل‌ و نقل ریلی معتقد است اگر بخش خصوصی مربوطه کار خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد، باید پروسه انتقال به بخش خصوصی دیگر فراهم شود.

تقی زاده عنوان کرد: اگر شرکتی وارد سیستم دولتی شود، مدت زیادی طول می‌کشد که ساز کارهای خصوصی آن به ساز کارهای دولتی تغییر کند همچنین اعلام‌ شده است که بار دیگر این شرکت بخش خصوصی واگذار می‌شود. این در حالی است که باز، ساز و کارها باید تغییر کند درحالی‌که تغییر ساز  و کارها هم هزینه‌بر بوده و هم منجر به هدر رفت زمان می‌شود. 

وی گفت: تغییر ساز و کار شرکت خصوصی به بخش دولتی تصمیمی اشتباه و منفی محسوب می‌شود.

گفتنی است شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن - تراورس با بیش از 6000 نفر پرسنل، شرکتی تخصصی ریلی بوده که بزرگ‌ترین فعالیت آن نگهداری از خطوط و ابنیه فنی راه‌آهن است، این شرکت که مجهز به ماشین‌آلات خاص و دارای چندین کارخانه تولید تراورس در کشور است، تاکنون پروژه‌های ریلی متعددی را به انجام رسانده و همچنان در راه‌آهن و مترو درحال اجرای پروژه‌ای مختلفی است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کیوان 9 2

    جلوی ضرر را از هرکجا بگیرید منفعت است .. متاسفانه در زمان واگذاری شرکت تراورس به بخش خصوصی کارشناسانی نظر دادند که تخصص کافی و تجربه ریلی نداشتند و بزرگترین شرکت ریلی خاورمیانه را که یک شرکت مادرتخصصی بود را به نازلترین قیمت واگذار نمودند... جالب است همان افراد امروز با گذر زمان و پرکردن رزومه، امروز باز هم اظهار نظر غیرکارشناسانه میکنند... در کجای دنیا امور خدماتی دولتی باقی می ماند ولی امور امنیتی و فوق تخصصی به بخش دولتی واگذار؟!!

  • غلامحسین رحیمی 2 0

    سلام بعد از10سال ظلم وبی قانونی به تمام نیروهای زحمت کش تراورس درسراسرایران دوبارباخواست خداوندوکمک انسانها ی واقعی به جای که حقمان بود برگشتیم نظرمن وتمامی همکارانم مثبت می باشد

  • مجتبی 3 0

    سلام واقعا اگر شرکت تراورس به دولت برگرده بزرگترین ثوابه برای مصوبین این کار چون واقعا در این چندسال بسیار زجر کشیدن و از حق و حقوق اولیه ی خودشون هم محروم بودن و دیربه دیر حقوقشون پرداخت میشد بدون هیچ گونه خدمات رفاهی درصورتی که نهاد اصلیِ راه آهن خط هستش
    باتشکر

  • مسلم نوری 4 0

    سلام و عرض ادب
    اقایون تین نیوز
    هنوز ۴ ماه دست خالی نرفتی خونه بعد نصف حقوق بهت بدن بگن همینه. یا هنوز بدون حقوق نرفتی التماس کنی دفترچه بیمه تمدید نمیشه و بچه ات عمل داره یا هنوز پول بیمه تکملی ازت کم نشده و بعد چند سال هنوز منتظری پولت رو بدن .
    وقتی درکی از حس کارگر نداری
    وقتی حقوق بموقع بهت میدن
    وقتی بیمه سر موقع واریز میشه
    وقتی قرارداد کارت ماهیانه نیست
    پس لطفاً از بازگشت به عقب صحبت نکن ...!
    پس لطفاً از کار دست و غلط صحبت نکن .
    با تشکر یکی از کارگران تراورس

  • سعید حیدری 1 0

    باتوجه به اینکه نگهداری خط و ابنیه مهمترین قسمت راه آهن میباشد،لازم میباشد از کارخانجات خدا بشه و در بدنه راه آهن بمونه،

  • مجتبی 3 0

    دعای خیر 7000پرسنل خط و ابنیه فنی تراورس همراهتان خواهد بود اگر این پرسنل به آغوش راه آهن که همینطور که از اسمش پیداست مادر راه آهن خط هستش این حقشونه

  • علی 1 0

    در بالا یک جا نوشته واگذاری تراورس به دولت برگشت به عقب ....نه بهتر است بنویسید جلوگیری از دزدیهای بخش خصوصی

  • احمد خوشنودی 3 0

    ظاهرا بازگشت به عقب! اگر منظور اصلاح فساد و رانت در واگذاری ها باشد! نه تنها بازگشت نیست بلکه گرفتن حق و دادن آن به صاحب حق است
    آیا واگذاری خط و ابنیه به مرحوم مه آفرید! قانونی بود؟ بالاخص با آن نسبت معروف سهم در واگذاری؟ آیا به ایجاد اشتغال موثر انجامید؟ یا تولید ثروت؟ بازگشت به عقب برای بازگرداندن حقی که به حیف واگذار شده واژه مناسبی نیست

  • موسوی نیا 0 0

    ده سال عذاب کشیدیم دست پیمانکار خدا لعنتش کنه