| کد خبر: 196610 |

اتصال خط ریلی اردبیل به جمهوری آذربایجان روی زمین مانده است

صنایع تبدیلی استان اردبیل فقیر و محروم است.

تین نیوز

 رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: اتصال خط ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان هنوز بر روی زمین مانده درحالی‌که کل این خط ریلی درسه کیلومتر و با هزینه طرف آذری انجام خواهد پذیرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، حسین پیرموذن صبح امروز در شصت و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: پروژه اتصال استان اردبیل با خط ریلی سه کیلومتری به جمهوری آذربایجان که چند سال گذشته مطرح شده بود هم‌چنان بر روی زمین مانده و در مرحله دریافت مجوز است.

وی افزود: توسعه خطوط ریلی یکی از راه‌های افزایش میزان صادرات و رشد اقتصادی منطقه است و از این‌رو باید مسؤولان استانی، اجرای این پروژه و اتصال استان اردبیل به خط ریلی جمهوری آذربایجان را پیگیری کرده و موجبات توسعه استان اردبیل را بیش از پیش فراهم سازند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در جلسه پیشین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل مشکلات شهرک‌های صنعتی استان مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر زیرساخت‌های لازم و مناسب برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مهیا نیست.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مسئولان شهرک‌های صنعتی استان اردبیل پیگیر حل مشکلات شهرک‌ها هستند و امیدواریم که مشکلات موجود در این شهرک‌ها به‌طور کامل رفع شود تا زمینه سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیش از پیش فراهم سازد.

پیرمؤذن تصریح کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات محور بوده و در این راستا باید اقدامات اساسی در این حوزه انجام گیرد و برای نمونه متاسفانه صنایع تبدیلی موجود در استان اردبیل از تکنولوژی‌های نوین برخوردار نبوده و از این رو توان رقابت با سایر استان‌ها و کشورها را ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به این‌که صنایع تبدیلی و غذایی در استان اردبیل با ضعف جدی مواجه است تشریح کرد: متاسفانه علی‌رغم جایگاه مناسب استان اردبیل در بخش کشاورزی کشور کارخانجات صنایع تبدیلی وغذایی در استان اردبیل در سطح قابل قبولی وجود نداشته و اغلب واحدهای لبنیاتی استان اردبیل به‌دلایل مشکلاتی به تعطیلی کشانده شده است و یکی از دلایل مهم آن عدم استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای صادرات محصولات و رقابت با سایر واحدهای تولیدی در بازار جهانی است.

وی گفت: در راستای حل مشکلات موجود در حوزه صنایع تبدیلی استان اردبیل باید کمیته ویژه برای بروزرسانی صنایع تبدیلی استان تشکیل یافته و اقدام اساسی برای ورود به بازار جهانی با استفاده از علم روز و تکنولوژی‌های نوین انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.