| کد خبر: 191769 |

◄ فروش بلیت اتوبوس بین‎‌‌شهری تا پایان سال اینترنتی می‌شود

قطعاً با اجرایی شدن سامانه خرید و فروش اینترنتی بلیت امکان حمل و نقل هر نوع بار توسط ناوگان حمل و نقل بین‌شهری را از سوداگران سلب خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور از فروش بلیت اتوبوس به صورت اینترنتی در چند شهر به عنوان پایلوت خبر داد و گفت: با تکمیل و اتمام طرح هوشمندسازی پایانه‌ها در حوزه خدمات فروش بلیت، تا پایان سال 98 خرید بلیت در پایانه‌های مسافربری اینترنتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، رسول عباسی با اشاره به اینکه با توجه به سرعت زیاد پیشرفت حمل‌ونقل در حوزه هوشمندسازی، ضرورت هوشمند شدن فروش بلیت اتوبوس نیز اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: اگر بلیت فروشی اتوبوس‌های بین شهری در پایانه‌های کشور اینترنتی شود، از هنجارشکنی‌ها از جمله تبادل کالا، نقل و انتقال بدون بلیت، مسافر و مسائل بیمه‌ای در داخل پایانه‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی به همکاری استارتاپ‌های دانش بنیان حمل‌ونقلی با اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور به منظور تسریع در هوشمندسازی فروش اینترنتی بلیت اتوبوس بین‌شهری اشاره کرد و گفت: در پایانه‌ها موظف هستیم تمام امکانات را بر اساس استانداردهای موجود تأمین کنیم و پس از خروج از محدوده‌های شهری این سازمان دیگر وظیفه خاصی در این را عهده‌دار نیست.

این مقام مسئول به موضوعات در نظر گرفته شده در طرح فروش اینترنتی بلیت اتوبوس از جمله امنیت، زیبایی منظر شهر با حذف جارچی‌ها و مالی-اقتصادی اشاره کرد و گفت: با هوشمند شدن فروش بلیت اتوبوس‌های بین شهری، دیگر نیازی به حضور فیزیکی در مراکز فروش نیست. نکته مهم در این طرح جلوگیری از اتلاف وقت و کاستن از ترافیک برای رزرو بلیت است.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور، به این موضوع نیز پرداخت که، در این طرح مواردی چون کنسلی بلیت و یا موضوعاتی از این دست به خوبی دیده شده و مسافران در این خصوص نباید دغدغه‌ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع طولانی شدن روند هوشمندسازی فروش بلیت اینترنتی در کشور، افزود: قطعاً با  اجرایی شدن سامانه خرید و فروش اینترنتی بلیت امکان حمل‌ونقل هر نوع بار توسط ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری را از سوداگران سلب خواهد شد.

عباسی به موضوع تشکیل کارگروه‌های تخصصی با همکاری سازمان‌ها ونهادهای مرتبط با حمل‌ونقل برون شهری پرداخت و ابراز داشت: خوشبختانه مسئولان وزارت کشور و سازمان راهداریی و حمل‌ونقل جاده‌ای به مزایای فروش بلیت به صورت اینترنتی کاملاً واقف هستند و همراهی خوبی را در راه‌اندازی این سامانه با اتحادیه داشته‌اند.

این طرح در برخی شهرها از جمله کرمانشاه و لاهیجان و چند شهر دیگر به صورت پایلوت در حال اجرا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.