| کد خبر: 177879 |

مشاورین املاک ملزم به اخذ پروانه تخصصی هستند

براساس برنامه طراحی شده از سال ۱۳۹۸ از فعالیت بنگاه‌های بدون پروانه تخصصی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

تین نیوز

با توجه به حساسیت ثبت و تحریر معاملات صورت گرفته و با توجه به ابلاغ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی، کلیه مشاورین املاک ملزم به اخذ پروانه تخصصی هستند و براساس برنامه طراحی شده از سال ۱۳۹۸ از فعالیت بنگاه های بدون پروانه تخصصی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

رئیس دادگستری شهرستان کلیبر گفت: کلیه مشاورین املاک ملزم به اخذ پروانه تخصصی هستند و براساس برنامه طراحی شده از سال ۱۳۹۸ از فعالیت بنگاه های بدون پروانه تخصصی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

به گزارش میزان، میرمهدی قریشی زاده رئیس دادگستری شهرستان کلیبر با اشاره به ضرورت آموزش های تخصصی به مشاورین املاک اظهار کرد: عدم ثبت صحیح مبایعه نامه ها و عدم توجه به نکات حقوقی در تحریر آن ها موجب بروز اکثر اختلافات شده و در نهایت طرفین مجبور به مراجعه به محاکم می شوند.

وی افزود: با توجه به حساسیت ثبت و تحریر معاملات صورت گرفته و با توجه به ابلاغ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی، کلیه مشاورین املاک ملزم به اخذ پروانه تخصصی هستند و براساس برنامه طراحی شده از سال ۱۳۹۸ از فعالیت بنگاه های بدون پروانه تخصصی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 

قریشی زاده بر رعایت مقررات مربوط به ثبت شرایط داوری و توجیه طرفین به نتایج حقوقی آن، پرهیز از آوردن وجه التزام های غیر متعارف، پرهیز از آوردن جملات غیر حقوقی، خودداری از آوردن شروط ناصحیح و توجه به درج دقیق زمان در شروط معینه تاکید کرد.

رئیس دادگستری شهرستان کلیبر خاطرنشان کرد: همچینین رعایت ماده ۱۰۱ قانون شهرداری در معاملات مربوط به تفکیک املاک ثبت شده در محدوده شهری، پرهیز جدی از ثبت معاملات صوری و توجه به عواقب سوء این گونه معاملات و استفاده از مشاوران حقوقی متبحر در تدوین و تحریر مبایعه نامه‎ها از مواردی است که باید به آن توجه شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.