| کد خبر: 131024 |

◄ تبلور شرایط پسابرجام در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی

تین نیوز

پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی را از جهت گستره و تنوع حضور شرکت های اروپایی و آسیایی، می توان تبلور شرایط پسابرجام دانست.

به گزارش خبرنگار تین نیوز پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی در حالی در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرده است که 130 شرکت خارجی در آن حضور دارند. 

در این دوره از نمایشگاه شماری از شرکت های مطرح اروپایی و آسیایی به ارائه و معرفی تازه ترین دستاوردهای خود می پردازند. با این حال در کنار مباحث فنی و تکنولوژیک حضور گسترده و فعال آنها در بازار ایران است. نکته ای که آشکارا می توان آن رل مرهون دوران پسابرجام دانست.

وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم دست به یک بازنگری اساسی در تفکر حمل ونقل زد و در این راستا سیاست های عباس آخوندی را می توان به عنوان فصل نوینی در تاریخ این وزارتخانه فهم کرد.

یکی از مهم ترین و شاید مهم ترین تاکید و سیاست آخوندی و دولت یازدهم در بخش حمل ونقل توسعه حمل ونقل ریلی بوده است. آخوندی از آغاز دوران وزارتش، همواره بر اهمیت توسعه بخش ریلی و شهرهای ریل پایه تاکید کرده است. 

او حمل ونقل چندوجهی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر در آینده توسعه ایران می داند و بر اساس همین باور و تفکر نقشی کلیدی برای بخش ریلی قائل است.

اما تفکر آخوندی در بخش حمل ونقل در ادامه نگاه دولت یازدهم نسبت به سیاست بین الملل است. وزیر راه و شهرسازی هیچگاه از موضع خود درباره اهمیت تعامل، ارتباط و فعال بودن در عرصه جهانی عقب ننشسته است. از همین رو همپای تلاش دولت برای ترمیم ارتباطات بین المللی آخوندی نیز کوشید در بخش بین المللی مشارکت فعال شرکت های مطرح خارجی را در بخش انتقال تکنولوژی، سرمایه گذاری و دیگر بخش های توسعه دنبال کند.

آنچه امروز بیش از هر چیز در پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی به چشم می آید همین حضور فعال شرکت های خارجی و ایرانی در کنار همدیگر است. حضوری که از جنبه هیا متعددی می تواند منبع خیر برای آینده حمل ونقل ایران باشد. رقابت قدرتمند برای کسب سهمیه در بازار داخلی و خارجی کمترین فایده این حضور است.

آخوندی مکرر از کسب سهم ایران در بازار جهان سخن گفته و مرور کارها و سیاست هایش نیز گواهی بر این مدعاست. اما آنچه روشن است این سیاست کلان در بخش حمل ونقلی که به نوعی می توان آن را بازسازی ساختار فرتوت و ناکارآمد سنتی حمل ونقل دانست، تنها و تنها در شرایط پسابرجام می توانست شکل بگیرد.

از همین روست که پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی به جهت تنوع و گستره حضور شرکت های مطرح اروپایی و آسیایی می تواند نقطه عطفی در بخش ریلی محسوب شود. 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.