| کد خبر: 85234 |

بررسی جزئیات احداث آزاد راه لردگان – ایذه و راه آهن چهارمحال و بختیاری

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری چزئیات نشست با وزیر راه و شهرسازی در خصوص احداث آزاد راه لردگان – ایذه ، راه آهن چهارمحال و بختیاری و تکمیل آزاد راه اصفهان - شهرکرد را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، قاسم قاسمی در خصوص احداث آزاد‌ راه ایذه لردگان خاطرنشان کرد: در یک طرح مشترک احداث آزاد راه ایذه به لردگان به طول ۱۲۰ کیلومتر اجرا می شود.

قاسمی گفت: هم اکنون مطالعات احداث این آزاد راه درحال اتمام است و بزودی برای تصویب به هیات دولت ارسال می گردد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان  به اثرات مهم اقتصادی و اجتماعی اجرای طرح توسعه محور چهارمحال بختیاری - خوزستان اشاره کرد و افزود: اجرای این محور باعث کاهش تصادفات رانندگی، کاهش طول مسیر، افزایش سطح ایمنی و سرعت جابجایی مسافران خواهد شد.

وی در ارتباط باپیگیری مسائل مربوط به راه اهن اصفهان – شهرکرد- اهواز ادامه داد : پروژه راه‌آهن اهواز- ایذه – شهرکرد بسیار طرح قابل قبولی است که بر صنعت کشور تاثیرگذار خواهد بود و علاوه بر آن می‌تواند خیلی از مشکل‌های اساسی توسعه‌ای استان را رفع کند.

قاسمی با اشاره به این مطلب که با راه اندازی کامل این پروژه ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود اضافه کرد : با احداث راه آهن و وصل آن به شبکه سراسری ریلی مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کاهش می یابد.

وی افزود: همچنین اجرا و تکمیل پروژه هایی  از جمله تجهیز ناوگان راهداری، بازسازی راه های روستایی و تکمیل آزادراه زرین شهر - شهرکرد طرح و بررسی شد.

قاسمی تصریح کرد: در این نشست با توجه به زیرساخت های موجود در برخی نقاط چهارمحال و بختیاری، بر توسعه راه های ارتباطی این استان و ارتقای محورهای مواصلاتی با استان های همجوار به مقام عالی وزارت توضیحاتی داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ارتباط با مشکلات مالی پروژه های راه و شهرسازی استان نیزتوضیحاتی برای وزیر دادیم و قرار شد این مشکلات از منابع و کانال خودش پیگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در این نشست همچنین مقرر شد، موضوع پروژه هایی که از پیشرفت فیزیکی بالای برخوردارند، در اعتبارات سال 95(که هنوز ابلاغ نشده است) لحاظ شود و از محل اعتبارات وزارت خانه که در دستور کار دارد برای اتمام این پروژه ها اقداماتی صورت گیرد.

چهارمحال و بختیاری با مساحت ۱۶٬۴۲۱ کیلومتر مربع وسعت معادل یک درصد از کل وسعت ایران، از شمال و مشرق به استان اصفهان، از مغرب به استان خوزستان، از جنوب به استان کهگیلویه و بویراحمد و از سمت شمال غربی به استان لرستان محدود می‌شود و بیست و دومین استان کشور از نظر مساحت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.