| کد خبر: 232641 |

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

◄ اردبیل به 750 کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به توسعه 750 کیلومتر بزرگراه نیاز مبرم و ضروری دارد.

تین نیوز

اردبیل | محبوب حیدری در جلسه شورای هماهنگی ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در استان اردبیل چند کار شاخص در سال های اخیر انجام شده که بیش از همه کارها به چشم می آید.

به گزارش تین نیوز، وی به تشکیل جلسات منظم شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: خروجی این جلسات در قالب مصوبات پیگیری شده و زمینه عملیاتی شدن آنها با هدف حل مشکلات و موانع دستگاه های زیرمجموعه فراهم می آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به بسته شدن پرونده مسکن مهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حالی که برخی از استان ها هنوز درگیر تکمیل و اتمام مساکن مهر هستند، در استان اردبیل با تلاش و پیگیری های جدی پرونده مسکن مهر بسته شده است.

حیدری از آغاز طرح اقدام ملی مسکن در استان با ظرفیت تولید پنج هزار واحد مسکن در شهرهای مختلف خبر داد و تصریح کرد: سه هزار و 500 واحد در شهر اردبیل و یک هزار و 500 واحد نیز در سایر شهرها با تأمین زمین رایگان و با همکاری بنیاد مسکن در حال اجراست.

وی از همکاری خوب تعاونی های سپاه، نیروی انتظامی، صدا و سیما، دیوان محاسبات و بنیاد شهید برای احداث واحدهای مسکونی با هدف تأمین سرپناه کارکنان خبر داد و خاطر نشان کرد: برای کاهش هزینه های تمام شده طرح اقدام ملی مسکن سعی کردیم در تمام مناطق استان زمین رایگان در اختیار اجراکنندگان این طرح قرار دهیم و در کنار آن شهرداری و سازمان نظام مهندسی نیز با ارائه تخفیف در اجرای این پروژه خدماتی مناسب ارائه می کند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امیدواریم تا آخر سال 1401 همه واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

 

تأمین 400 میلیارد تومان اعتبار بانکی برای محور اردبیل – سرچم

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به توسعه بزرگراه ها با حمایت و همراهی استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در چهار سال اخیر در توسعه راه های شریانی استان به ویژه توسعه بزرگراه ها اتفاقی متفاوت در استان اردبیل رخ داده است.

وی اظهار کرد: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده تمام راه های مواصلاتی استان اردبیل دارای ردیف ملی شده به طوری که ما سال گذشته موفق شدیم از 330 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بیش از 310 میلیارد تومان را جذب کنیم و تا آخر تیرماه مابقی این مبلغ جذب خواهد شد.

حیدری به توسعه بزرگراه ها تا ظرفیت 300 کیلومتر در استان اشاره کرد و گفت: برآورد ما نشان می دهد که ما در استان اردبیل به 750 کیلومتر بزرگراه نیاز مبرم داریم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: 200 کیلومتر از توسعه بزرگراه ها در استان اردبیل به انجام رسیده و 300 کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

حیدری استفاده از ظرفیت ماده 56 و منابع بانکی را در توسعه بزرگراه های استان یادآور شد و تصریح کرد: در دو محور کلور – درام از ظرفیت ماده 56 و منابع بانک مسکن به میزان 100 میلیارد تومان استفاده خواهیم کرد تا این پروژه را هر چه سریعتر تکمیل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در پروژه اردبیل – سرچم که بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان منابع نیاز است با همکاری بانک صادرات قرار است 400 میلیارد تومان منابع جذب شود تا تکمیل محور اردبیل – سرچم در قطعات مختلف سرعت بگیرد که امیدواریم زمینه جذب این منابع هر چه سریعتر فراهم آید.

 

به ازای 77 نیروی بازنشسته تنها هشت نفر جذب اداره کل راه و شهرسازی اردبیل شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: ما در حال حاضر در اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل 191 نیرو داریم که 29 نفر از آنها قراردادی و مابقی رسمی و پیمانی هستند.

کمال رحیمی تصریح کرد: در سال های اخیر 77 نفر نیروی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بازنشسته شدند که به جای آنها تنها هشت نفر نیرو جذب اداره کل راه و شهرسازی استان شده است.

وی گفت: با این کمبود نیرو همکاران ما ایثارگرانه در این مجموعه سعی و تلاش دارند تا کارها را با قوت و قدرت به پیش ببرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: امیدواریم با مساعدت وزارت راه و شهرسازی و دستور لازم همکاران اداره کل راه و شهرسازی به صورت ویژه از منابع بانکی و از زمین برای احداث واحدهای مسکونی بهره مند شوند.

رحیمی در ادامه به افزایش 50 درصدی حقوق در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ما با تمام تلاش سعی می کنیم تا تمام حقوق و مزایای کارکنان را به موقع پرداخت کنیم ولی با مشکلاتی روبه رو هستیم که امیدواریم با مساعدت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی این چالش ها برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: در بین استان ها اردبیل تنها استانی است که توانسته حتی پاداش پایان خدمت بازنشستگان را به موقع و در موعد مقرر پرداخت کند و از این جهت هیچ مشکل و نارسایی وجود ندارد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.