| کد خبر: 217521 |

استاندار سمنان

◄ مدیران اجرایی نباید در مقام مشاوران طرح های عمرانی عمل کنند

سمنان| استاندار سمنان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان به هیچ عنوان این حق را ندارند که در قامت مشاوران طرح های عمرانی، انجام وظیفه کنند.

تین نیوز

سمنان|استاندار سمنان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان به هیچ عنوان این حق را ندارند که در قامت مشاوران طرح های عمرانی، انجام وظیفه کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، آشناگر در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی به هیچ عنوان حق ندارند تا در قامت مشاوران طرح های عمرانی حاضر شوند، افزود: طرح های عمرانی باید همراه با پیوست نظر تخصصی و کارشناسی مشاوران باشد و بدون این موارد، به هیج عنوان مورد توجه، بررسی، رسیدگی و تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: نیاز است تا با برگزاری جلساتی مستمر و با حضور کارشناسان، ایرادات و آسیب های طرح ها شناسایی، اقدامات لازم کارشناسی انجام و در نهایت مطالعات تخصصی و جامع و کامل در خصوص طرحها ارائه شود تا پس از آن، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد تصویب قرار گیرد.

آشناگر همچنین با تاکید بر اینکه گسترش غیر کارشناسی و غیر ضرور حریم شهرها به هیچ عنوان قابل قبول نیست، افزود: حریم شهرها باید بر اساس نرخ رشد جمعیت شهری و همراه با توجیهات کارشناسی و مبتنی بر نظرات مشاوران طرح ها باشد.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه طی یکماه آینده وضعیت حریم شهر شهمیرزاد و مباحث پیرامون طرح جامع_تفصیلی این شهر، رسیدگی و تعیین تکلیف شود، خاطر نشان کرد استدلال، نظر کارشناسی مشاوران، توجه به مسائل جمعیتی، گردشگری و سایر موارد از مولفه های لازم و اصلی به منظور تصویب حریم شهرها و طرح های جامع تفصیلی است.

به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان در این جلسه در ارتباط با توسعه انرژی نو با تاکید بر تولید برق از طریق انرژی خورشیدی بحث و تبادل نظر و طی آیین شریفی نژاد، به عنوان معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان معرفی و از زحمات و تلاشهای دکتر عسگری معاون سابق و دکتر خجسته پور، سرپرست این‌ معاونت، تقدیر و تشکر شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.