| کد خبر: 217399 |

معاون عمرانی استاندار

◄ تله اسکی قزوین از ظرفیت های بین المللی برخوردار خواهد بود

تین نیوز

قزوین|معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تله اسکی کامان قزوین از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار بوده و در صورت بهره‌برداری، امکان برگزاری رقابت‌های ملی و بین‌المللی در آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگارتین نیوز، علی فرخزاد اظهار داشت: براساس کارشناسی‌های انجام شده و همچنین اظهارات ریاست فدراسیون اسکی، منطقه کامان به لحاظ موقعیت مکانی و جغرافیایی از پیست‌های مشابه کشور از جمله دیزین بالاتر بوده تا جایی که می‌توان شاهد برگزاری مسابقات مهم بین‌المللی و ملی در آن بود.

وی ادامه داد: به همین لحاظ سعی کردیم همزمان با بهره‌برداری از تلی سی یژ کامان که اواخر هفته جاری نیز گواهی استاندارد آن صادر خواهد شد، هماهنگی‌های لازم در خصوص راه‌اندازی تله اسکی آن نیز به انجام برسد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تهیه تجهیزات و دستگاه‌های تله اسکی نیز در حال بررسی و انجام است، تاکید کرد: برای انجام این موضوع نشست‌هایی با دفتر فنی، اداره کل ورزش و جوانان، هیات اسکی و سازمان همیاری شهرداری‌های استان جهت راه‌اندازی این مجموعه نیز برگزار شده است.

به گفته فرخزاد، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی داریم تا علاوه بر راه‌اندازی تله سی یژ، بتوانیم تله اسکی را نیز در کنار این مجموعه مورد بهره برداری قرار دهیم.

این مسوول عمرانی ادامه داد: در حال حاضر روند اجرایی این پروژه توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان پیش می‌رود و قرار شد تا زمانی که شرایط فراخوان آماده شود، راهبری این موضوع توسط این سازمان به انجام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه همزمان و به طور موازی شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجموعه تدوین خواهد شد تا طی فراخوانی از سرمایه‌گذاران جهت همکاری دعوت به عمل آید، تصریح کرد: البته تاکنون چند سرمایه‌گذار برای انجام این موضوع اعلام آمادگی کرده‌اند اما چون زمان صدور گواهی استاندارد این منطقه به لحاظ ایجاد شرایط امنیت و حفظ جان مردم مشخص نبود لذا موضوع با شرایط ویژه در دست پیگیری قرار گرفت و هشت مورد بازرسی متداوم از این مجموعه نیز تاکنون به عمل آمده است.

فرخزاد تاکید کرد: قرار است این هفته گواهی استاندارد تله سی یژ قزوین صادر شود و بعد از آن اقدام به بهره‌برداری از دستگاه و تجهیزات آن از قبیل رستوران، مراکز اقامتی و پذیرایی این مجموعه خواهد آمد.

تله‌ سی یژ کامان در ۱۵ کیلومتری شمال قزوین و در حاشیه جاده قزوین - رازمیان، ضلع شمال غربی راهدارخانه بهرام‌آباد و در منطقه نمونه گردشکری واقع شده و در سال ۹۳ نیز بهره‌برداری اولیه آن صورت گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.