| کد خبر: 217217 |

قابل توجه مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان:

◄ برگزاری کلاسهای حضوری آموزشگاههای آزاد و مدارس غیر انتفاعی بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی

تین نیوز

گیلان| علیرغم اجرای توصیه های ستاد استانی مبارزه با کرونا به لحاظ همه گیری این ویروس منحوس، هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان  در استان گیلان هستیم . یکی از نکاتی که این روزها باعث نگرانی و دغدغه مردم گیلان شده است برگزاری کلاسهای حضوری آموزشگاههای آزاد و برخی مدارس غیر انتفاعی و دولتی  بدون رعایت دستورالعمل و پروتکلهای ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان می باشد. گفته می شود بر اساس این پروتکل، کلاسهای حضوری با یک سوم ظرفیت و در مواردی با ۵۰ درصد ظرفیت می تواند برگزار شود.

به گزارش تین نیوز، آموزش و پرورش مدعی است که سلامت دانش آموزان برای آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای دارد و اولویت نخست را در بحث تربیت فرزندان، با سلامت جسمی و روحی آنان می داند. این موضوع به حدی دارای اهمیت است که بازرس کل استان گیلان هم در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی اعلام کرد:« به آموزش و پرورش استان گیلان در این خصوص هشدار دادیم».

وی در این نشست افزود:« بر اساس اخبار واصله مبنی بر ثبت نام ترم تابستانه مدارس غیر انتفاعی ، به آموزش و پرورش هشدار دادیم تا با توجه به پروتکلهای بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، از ثبت نام دانش آموزان و برگزاری کلاسهای حضوری جلوگیری کند.»

بنابر این این انتظار ایجاد شد تا برای حفظ سلامت دانش آموزان از برگزاری کلاسهای حضوری در استان گیلان جلوگیری شود. اما متاسفانه خبرها از کم توجهی برخی مدیران آموزشگاه های آزاد و مدارس غیر انتفاعی و حتی دولتی به پروتکل های ستاد استانی مقابله با کرونا حکایت دارد. حتی شنیده می شود کلاسهای کانون پرورش فکری  گیلان نیز در حال برگزاری است؟!

متاسفانه برخی اولیای دانش آموزان مدعی هستند پروتکلهای بهداشتی در زمان برگزاری کلاسهای حضوری از سوی بسیاری از دانش آموزان رعایت نمی شود و مدیران هم توانایی کنترل آنان را در فضایی محدود ندارند.

مدارس و آموزشگاههای آزاد مجوز یک سوم ظرفیت را از کجا دریافت می کنند؟ چه سازمانی مسئولیت کنترل رعایت پروتکلهای بهداشتی در زمان برگزاری کلاسهای حضوری را دارد؟! آیا بعد از برگزاری هر کلاس ، گندزدایی انجام می شود؟

گفته می شود خیلی از کسانی که در این کلاسها شرکت می کنند ماسک و دستکش ندارند و مدیر مدرسه و یا آموزشگاه ها هم ماسک و دستکش در اختیارشان قرار نمی دهد! حتی مواد ضدعفونی کننده در این واحدهای آموزشی وجود ندارد. همچنین از سوی برخی از اولیا ادعا می شود گند زدایی در این فضاهای آموزشی هر سه هفته یکبار انجام می شود!

اینکه چگونه با هشدار بازرس کل گیلان به آموزش و پرورش مبنی بر عدم برگزاری کلاسهای حضوری دانش آموزان ، هنوز این کلاسها برگزار می شود سوالی است که مسئولان متولی باید پاسخ دهند.

مردم گیلان از مسئولان آموزش و پرورش بعنوان دستگاه ناظر با توجه به اینکه شرایط فعلی کشور مساعد نیست، انتظار دارند اگر توانایی کنترل رعایت پروتکلهای بهداشتی را ندارند ، برای حفظ جان دانش آموزان از برگزاری کلاسهای فوق برنامه و آموزشی جلوگیری کنند

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.