| کد خبر: 216619 |

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین

◄ ضرورت تکمیل مدارک و واریز وجه توسط تایید شدگان نهایی جهت طرح اقدام ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تکمیل مدارک توسط متقاضیان و واریز وجه توسط کسانی که تایید نهایی شده اند، می توانیم سرعت اجرای پروژه های اقدام ملی مسکن را افزایش بدهیم.

تین نیوز

قزوین| مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تکمیل مدارک توسط متقاضیان و واریز وجه توسط کسانی که تایید نهایی شده اند، می توانیم سرعت اجرای پروژه های اقدام ملی مسکن را افزایش بدهیم.

 به گزارش خبرنگار تین نیوز، ابراهیم مبارک قدم در جلسه کمیته فرعی شورای مسکن که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل بنیاد مسکن، مدیرشعب بانک مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و نمایندگان پیمانکار برگزار شد، عنوان کرد: پروژه هایی که دارای مشکلات حقوقی هستند یا پروژه های فاقد متقاضی و پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد دارند از طرح مسکن مهر از تعهدات دولت حذف می شوند؛ همچنین در پروژه های خودمالکی مدیریت خاصی از طرف دولت وجود نداشته و دولت فقط تسهیلات را ارائه می کند و برنامه زمانبندی در خصوص اتمام مسکن مهر شامل این پروژه ها نمی شود.

مبارک قدم بیان داشت: برای اتمام مسکن مهر استان تا پایان سال 850 واحد باقی مانده که نیاز به تکمیل دارند که از این تعداد 150 واحد به طرح اقدام ملی مسکن تبدیل شده و 700 واحد باقی مانده نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

دبیر شورای مسکن استان افزود: تعهدات ما مشخص شده و غالب پروژه ها تا پایان شهریور و همزمان با هفته دولت به اتمام خواهند رسید.

وی درباره مشکلاتی که پروژه های مسکن مهر با آنها روبرو می باشد گفت: عدم دریافت سهم الشرکه تسهیلات متمم، ارائه گواهی ماده 186 جهت افزایش، آماده سازی، انشعابات آب گاز و برق از جمله مشکلاتی است که در برخی پروژه ها با آنها روبرو هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: از تعداد 9481 واحد طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین، تعداد 11995 نفر متقاضی ثبت نام کننده داشتیم که از این تعداد 3700 نفر واجد شرایط بوده و تعداد 974 نفر تایید نهایی شدند.

وی بیان داشت از این تعداد نیز 641 نفر اقدام به افتتاح حساب کرده و تعداد  261 نفر نیز وجه خود را واریز کرده اند.

دبیر شورای مسکن استان افزود: 2434  قطعه زمین تاکنون به طرح اقدام ملی مسکن واگذار شده و  1080 قطعه نیز دارای قرارداد ساخت می باشند، 480 واحد اقدام به دریافت پروانه ساخت کرده و 880 واحد نیز دارای تجهیز کارگاهی می باشند.

مبارک قدم خاطر نشان کرد: برنامه اتمام مسکن مهر استان قزوین، پرداخت سهم الشرکه مسکن مهر، مفاصا حساب امور مالیاتی در پروژه های سه جانبه، عملکرد اقدام ملی مسکن، تامین منابع مالی در پروژه های اقدام ملی و برنامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن شرکت توسعه گران_ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن از اهم موضوعات قابل بررسی در این جلسه خواهد بود.

وی افزود: همچنین برنامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن توسط نمایندگان بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام و پیمانکاران پروژه می باید ارایه گردد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.