| کد خبر: 216337 |

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان قزوین

◄ دریافت وام مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی ازطریق سامانه کارا

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان قزوین گفت :کلیه مراکز که تحت نظارت بهزیستی هستند و تاکنون برای دریافت تسهیلات در این سامانه ثبت نام نشده اند جهت برخورداری از تسهیلات ویژه بنگاه های به شدت آسیب دیده در حال حاضر تا تاریخ ۱۵ مرداد ثبت نام کنند.

تین نیوز

قزوین| معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان قزوین گفت :کلیه مراکز که تحت نظارت بهزیستی هستند و تاکنون برای دریافت تسهیلات در این سامانه ثبت نام نشده اند جهت برخورداری از تسهیلات ویژه بنگاه های به شدت آسیب دیده در حال حاضر تا تاریخ ۱۵ مرداد ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، غفار رمضانی  افزود: در این راستا رسته های فعالیت مهدهای کودک ، مراکز آموزشی توانبخشی ، مراکز توانبخشی حرفه ای ، آموزشی ، تولیدی و حمایتی ، توانبخشی و خدمات وابسته ، بازپروری معتادان ، آسایشگاه های اعصاب و روان ، آسایشگاه سالمندان ، آسایشگاه معلولین جزء مراکزی هستند که شمول دریافت تسهیلات را دارند.

وی تصریح کرد :  اعطای تسهیلات موضوع این شیوه نامه صرفا برای صاحبان کسب و کاری که از طریق سامانه کارا (تسهیلات کرونا) ثبت نام نموده و فرایند پذیرش و معرفی آنها به موسسه اعتباری طی شده باشد، امکان پذیر است.

رمضانی عنوان کرد : تسهیلات حمایتی به واحدها و کارگاههایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند در واقع مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا است و میزان پرداخت تسهیلات نیز به این شکل است که برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی مبلغ ۱۲ میلیون تومان وام و برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر شاغل دارای پرونده تامین اجتماعی پرداخت می شود.

وی یادآور شد : شاغلین هدف این تسهیلات در آنها از بیمه بیکاری بهره مند نشده باشند و پس از شیوع ویروس کرونا اول اسفند ۹۸ نیروی کار خود را تعدیل نکرده )براساس اطلاعات سازمان تامین اجتماعی( و یا نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار موجود بر اساس متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی سال ۱۳۹۸ اقدام نموده باشند ، می توانند از تسهیلات بهره مند باشند .و با نیروهای شاغل )بر اساس تعداد شاغلین متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی سال۱۳۹۸  ( قرارداد کار در سال منعقد کرده و متعهد به حفظ آنها تاپایان سال ۱۳۹۹ شده است.

معاون مشارکتهای مردمی خاطر نشان کرد : در صورتی که شاغل واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه های فروردین ، اردیبهشت و خرداد ۹۹ استفاده نماید مشمول بهره مندی از این تسهیلات نخواهد شد.

لازم به ذکر است مراکز تحت نظارت بهزیستی که فاقد بیمه هم باشند می توانند از تسهیلات ۶ الی ۸ میلیون تومانی بهرمند گردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.