| کد خبر: 215753 |

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین

◄ 25درصد از مدارس استان نیازمند نوسازی و بازسازی است

قزوین| مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: در استان قزوین بیش از ۲۴۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند که ۷۵ درصد مدارس ما استحکام و استاندارد لازم را دارند و ۲۵ درصد نیازمند نوسازی و بازسازی است

تین نیوز

قزوین| مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: در استان قزوین بیش از ۲۴۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند که ۷۵ درصد مدارس ما استحکام و استاندارد لازم را دارند و ۲۵ درصد نیازمند نوسازی و بازسازی است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، چهارمین گفتگوی تخصصی وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان‌های کشور با محور بررسی مسائل، برنامه‌ها و موارد مرتبط با حوزه عمرانی به صورت ویدئو کنفرانس  در سالن جلسات اداره نوسازی قزوین برگزار شد.

در این جلسه که حسن علی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، علی عسگر جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز حضور داشت حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از مدیران کل استان‌ها خواست مقدمات آغاز سال تحصیلی در سال جدید را در نیمه اول شهریورماه مهیا کنند.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌ها ما نبود انگیزه در برخی معلمان در مناطق محروم، پراکندگی مدارس روستایی، مشکلات بهداشتی و نبود حداقل امکانات در برخی مدارس موجب شده با چالش‌های جدی مواجه باشیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین یادآور شد: مشکلات رفاهی فرهنگیان، صعب العبور بودن برخی مدارس روستایی و عشایری، مشکلات ماندگاری معلمان در برخی مناطق و کمبود فضای آموزشی از مهمترین چالش‌های استان قزوین است.

وی اضافه کرد: در برخی مناطق از جمله الموت، طارم، آوج، کوهین، بویین زهرا کلاس‌های چند پایه و استفاده نشدن از مدارس شبانه روزی و کمبود سرباز معلم مشکل ساز شده که برای آن باید تدبیر کرد.

جوانبخت یادآور شد: تحویل رایگان کتب درسی به خانواده‌های بی بضاعت، تأمین مسکن معلمان روستایی و عشایری، استفاده از سازه‌های سبک در ساخت مدارس روستایی از کارهایی است که باید اجرایی شود.

وی گفت: در صورت صدور مجوز فروش ساختمان‌ها و املاک مازاد و غیر قابل استفاده آموزش و پرورش استان‌ها می‌توان این هزینه را برای ساخت مدارس جدید در مناطق کم برخوردار استفاده کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اظهار داشت: ایجاد شهرک‌های آموزشی با امکانات رفاهی مناسب می‌تواند شرایط مطلوبی را برای حضور دانش آموزان مناطق برای ادامه تحصیل مهیا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.