| کد خبر: 215647 |

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان

◄ ۳۰ درصد مبتلایان کرونا درگیلان مسافر و یا در تماس با مسافران بودند

هم اکنون حدود ۳۰ درصد از مبتلایان به کرونا در گیلان را مسافران و یا افراد در تماس با آنان را شامل می شوند.

تین نیوز

گیلان| معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: هم اکنون حدود ۳۰ درصد از مبتلایان به کرونا در گیلان را مسافران و یا افراد در تماس با آنان را شامل می شوند.

دکتر آبیتن حیدرزاده اظهار داشت: ۷۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در بخش سرپایی و بستری بیمارستان های گیلان نیز افراد ساکن در این استان هستند.

وی با بیان اینکه همچنان مانند روزهای گذشته افزایش میزان بستری های ناشی از بیماری کرونا را در گیلان داریم، افزود: در حال حاضر افزون بر ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا  در بیمارستان های استان بستری بوده و ۱۰ درصد از این تعداد بدحال هستند و در بخش ICU تحت تنفس مصنوعی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: طول مدت بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان که از ۲ هفته گذشته آغاز شده افزایش یافته که این مهم به دلیل بدحال تر بودن بیماران است.

وی بیان داشت:  بیماران مبتلا به کرونا در گیلان  معمولا به صورت خوشه ای بیمار شده اند، یعنی در تجمعاتی با همدیگر حضور داشتند و یا یک نفر بیماری را گرفته و به دیگران منتقل کرده است.

دکتر حیدرزاده با تاکید بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا اضافه کرد: مردم همچنان رعایت فاصله فیزیکی ۱.۸ تا ۲ متر را داشته باشند به هیچ وجه در تجمعات “مهمانی، کنار ساحل و پاساژ” شرکت نکنند از ماسک استفاده کنند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ۲۹ تا ۳۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یکهزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.