| کد خبر: 214925 |

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

◄ اقدامات قرارگاه پیشرفت، می تواند الگوی جهادی سایر دستگاه ها باشد

می توان تمامی خصوصیات قرارگاه پیشرفت را به عنوان الگویی برتر و مناسب به سایر معاونت های مجموعه سپاه و مسوولین دستگاه های دولتی معرفی نمود تا این روند، الگویی برای اقدامات جهادی سایر دستگاه ها باشد.

تین نیوز

قزوین| معاون اجرایی و جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: می توان تمامی خصوصیات قرارگاه پیشرفت را به عنوان الگویی برتر و مناسب به سایر معاونت های مجموعه سپاه و مسوولین دستگاه های دولتی معرفی نمود تا این روند، الگویی برای اقدامات جهادی سایر دستگاه ها باشد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سرهنگ حمزه برین در جمع اعضای ستاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی قزوین با اشاره به اقدامات و روند فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در مناطق محروم گفت: امروز پس از گذشت سه سال از شروع اقدامات قرارگاه در دهستان های کم بهره و روستاهای محروم، اقدامات و فعالیت های خوبی انجام شده و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی ضمن اشاره به اهداف گروه های پنجگانه قرارگاه پیشرفت و آبادانی  گفت: حضور دائم در روستاهای هدف در حین حضور مردم، بصورت تخصصی در پنج حوزه تربیتی، فرهنگی، اشتغال، سلامت و عمران همچنین دعوت مردم جهت تعامل مردم در رفع مشکلات روستا، نگاه جهادی داشتن و ایجاد امید و نشاط در روستاها از اهداف و نقاط مثبت و تاثیرگذار قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: می توان تمامی این خصوصیات را به عنوان الگویی برتر و مناسب به سایر معاونت های مجموعه سپاه و مسوولین دستگاه های دولتی معرفی نمود تا این روند، الگویی برای اقدامات جهادی سایر دستگاه ها باشد.

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان در بحث کرونا و رزمایش کمک های مومنانه خاطر نشان کرد: در بحث کرونا و کمک های مومنانه، قرارگاه پیشرفت و آبادانی با کمک خیرین هر روستا و هر دهستان توانست به جامعه هدف منطقه در چندین مرحله، بسته های معیشتی اهداء نماید و در راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در روستاها با کمک خواهران بسیجی به صورت جهادی و توزیع بصورت رایگان، نیاز این مناطق در بحث ماسک را مرتفع کرد.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: همچنین جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان با هسته های جهادی هر روستا، معابر و مکان های عمومی را ضدعفونی و در برپایی ایستگاه های غربالگری و تست تب سنجی از پیشگامان پیشگیری ویروس منحوس کرونا در مناطق محروم روستایی بودند.

این مسوول در ادامه تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با اجرای عملیات در پنج کارگروه، لایه های پنهان آسیب های اجتماعی، فرهنگی و تربیتی موجود در روستاها را شناسایی می کند که شاید برخی از این آسیب ها از سوی هیچ دستگاه و مجموعه ای دیده نشده و همه اهتمام خود را برای رفع آن آسیب ها به کار گرفته و در همین راستا با برنامه ریزی و تعامل مجموعه های مختلف تاکنون اقدامات موثر و خوبی را انجام داده است.

وی اظهار کرد: خروجی و نتیجه حضور و ماموریت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان در روستاها و مناطق کم بهره همواره مورد توجه و تأیید مسوولین دستگاه های دولتی بوده و با کمک همین دستگاه ها اقداماتی را بصورت مشارکتی با کمک مردم انجام داده ایم که شاید هر یک از آنها به تنهایی به علت نبود بودجه و اعتبار لازم نمی توانستند این اقدامات را انجام دهند.

سرهنگ برین در پایان گفت: تیم قرارگاه پیشرفت و آبادانی قزوین در هیچ شرایطی دست از تلاش و فعالیت برنداشته و با نگاه جهادی و اعتقادی که به امر آبادانی دارد هیچ گاه کمبود امکانات و بودجه مانع رفع محرومیت ها نشده و تا به امروز همین نگاه که به تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در حوزه محرومیت زدایی است، به صورت نقطه ای اثراتش را در روستاها بجا گذاشته است که هر کدام از آنها را می توان به عنوان تجربه موفق و نقطه قوت حضور در روستاها بیان کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.