| کد خبر: 214843 |

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خبر داد:

فعالیت 22 پایگاه امداد و نجات در سطح استان قزوین

۲۲ پایگاه امداد و نجات در سطح استان فعالیت دارند.

تین نیوز

قزوین| مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ۲۲ پایگاه امداد و نجات در سطح استان فعالیت دارند که امروز به واسط یک خیر برای ۱۰ پایگاه تجهیزات رهاسازی مصدومان خریداری شده است و برای تامین مابقی نیز باید با جذب کمک های خیران اقدام شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، حسن آصفی گفت: هرچقدر تجهیزات نیروهای امدادی استان در هنگام بروز سوانح و حوادث ، تکمیل تر باشد، سرعت و کیفیت ارایه خدمات به هم استانی ها و هموطنان افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: ارتقای سرعت و کیفیت امدادرسانی در حوادث برای نجات جان یک انسان بسیار اثرگذار است و نقش موثری در پیشبرد برنامه ها و اهداف دستگاه های امدادی ایفا می کند.

این مسوول گفت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی و تنگناهای مالی، در تامین بسیاری از امکانات با کمبودهایی مواجه هستیم ولی خوشبختانه با ورود خیران برای تامین این امکانات و نجات جان انسان ها گام های بلندی برداشته می شود.

آصفی افزود: دستگاه هایی که امروز برای ۱۰ پایگاه امداد و نجات استان ارسال شد برای رهاسازی مصدومان حوادث جاده ای، آواربرداری و ... کاربرد دارد و نقش موثری در نجات جان مصدومان تصادفات ایفا می کند.

وی با اشاره به کمبودهای دیگر پایگاه های امداد و نجات استان، اضافه کرد: با توجه به میزان حوادث جاده ای و آتش سوزی خودروها به کپسول های ویژه اطفای حریق نیاز داریم که اگر بتوانیم فرهنگ ورود خیران به این حوزه را نهادینه کنیم، گام های بلندی برای نجات جان انسان ها برداشته خواهد شد.

وی گفت: قیمت این ابزار با توجه به سایز و متعلقات آنها متغییر بوده اما برای تامین این تجهیزات در حدود ۵۰ میلیون تومان از سوی خیر محترم هزینه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: هرپایگاه استان با استفاده از این ابزار به طور میانگین در طول سال جان سه تا پنج نفر را نجات خواهد داد و این موضوع، نشانگر میزان اهمیت ورود خیران به حوزه تامین تجهیزات امدادی است.

آصفی با اشاره به عمده تجهیزاتی که پایگاه های هلال احمر استان کمبود دارند، افزود: با توجه به وسعت حوادث در استان به تجهیزات مختلف از قبیل لباس غواصی، ست های کوهنوردی، کپسول های مخصوص اطفای آتش سوزی خودرو و... نیاز داریم تا بتوانیم سرعت و کیفیت ارایه خدمات را افزایش دهیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این مراسم  گفت: تجهیزات امداد و نجات با توجه به گستردی حوادث و سوانح بسیار متنوع هستند و برخی از آنها به دلیل گرانی قیمت یا قرار نداشتن در وظایف سازمانی هلال احمر، ممکن است که در ست های نجات وجود نداشته باشد.

حکمت الله هاشمی افزود: بسیاری از این تجهیزات مانند کپسول های اچ انی که قابلیت اطفای همه حریق ها را دارند، نقش موثری در نجات جان مصدومان در دقایق اولیه حادثه ایفا می کنند.

وی گفت: اگر این کپسول ها هم از محل آورده خیران تامین بشود و در ناوگان تجهیزاتی نیروهای امدادی از اورژانس، پلیس و هلال احمر قرار گیرد در کنترل آتش سوزی و نجات جان شهروندان بسیار موثر خواهد بود.

هاشمی گفت: امروز باید خیران به این موضوع توجه کنند که کمک آنها در تامین یک ابزار می تواند جان یک انسان و یک جامعه را نجات دهد و رضایت شهروندان و مغفرت الهی را در این دنیا و آخرت برای آنها به همراه داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.