| کد خبر: 214625 |

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری

◄ بازدید معاون رئیس جمهوری از یک شرکت دانش بنیان قزوین

سورنا ستاری روز سه شنبه از یک شرکت دانش بنیان قزوین مستقر در شهرستان آبیک در حوزه کشت بافت گیاهی و تولید نشای مکانیزه بازدید کرد.

تین نیوز

قزوین|  سورنا ستاری روز سه شنبه از یک شرکت دانش بنیان قزوین مستقر در شهرستان آبیک در حوزه کشت بافت گیاهی و تولید نشای مکانیزه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، استاندار قزوین در این بازدید گفت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان استان در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

هدایت الله جمالی پور گفت: در این راستا ۴۰ هکتار زمین برای پردیس علم و فناوری استان با رویکرد تقویت ظرفیت توسعه استان لحاظ شده است.

وی گفت: استان در حوزه کشاورزی، نساجی، شوینده‌ها و ... ظرفیت زیادی دارد و تقویت شرکت‌های دانش بنیان این حوزه در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل این شرکت نیز در این بازدید گفت:اولین شرکت دانش بنیان بخش کشاورزی هستیم و برنامه کوتاه مدت،میان مدت و بلندمدت برای ادامه کار داریم.

امین یداللهی افزود: شرکت نهال گستر رویان در ارائه خدمات کشاورزی مدرن و علمی، محصولات و خدمات مختلفی را توسعه داده که بیشتر آنها برای نخستین بار در ایران انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون این شرکت ظرفیت تولید یک میلیون نهال انگورهای اصلاح شده را در سال دارد و برای راه اندازی فاز جدید مجموعه اقدام کرده است.

یداللهی گفت: هم اکنون ۵۵ نیرو بیمه شده در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند و با اجرای طرح توسعه آن میزان اشتغال مجموعه نیز افزایش خواهد یافت.

بازدید از چند شرکت دانش بنیان، افتتاح یک طرح صنعتی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، افتتاح مرکز نوآوری تخصصی پارک علم و فناوری استان و رونمایی از شبکه نوآوری قزوین، افتتاح شهرک کتاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان قزوین است.

 ۱۱۰ شرکت دانش‌ بنیان و فناور در سطح استان فعالیت دارند که ۸۵ شرکت در مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین قرار داشته و ۲۵ شرکت نیز در سایر نقاط به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این شرکت‌ها تاکنون ۱۸۰ محصول دانش بنیان را تولید و به بازار عرضه کرده اند.

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها