| کد خبر: 213683 |

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین

◄ مطالعات هاب لجستیک قزوین امسال انجام می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: مطالعات طرح هاب لجستیک قزوین امسال از سوی یکی از دانشگاه های معتبر کشور انجام خواهد شد.

تین نیوز

 قزوین- سید مرتضی نصری| معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: مطالعات طرح "هاب لجستیک" قزوین امسال از سوی یکی از دانشگاه های معتبر کشور انجام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز عیسی قبادی  افزود: هاب لجستیک به عنوان مرکزی برای ارایه خدمات لجستیکی کالا و حمل و نقل چند وجهی آن در ابعاد ملی و بین المللی یکی از طرح های مهم اقتصادی استان به شمار می رود که با توجه به موقعیت ممتاز ارتباطی قزوین اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند قزوین را به یکی از مراکز ثقل فعالیت های لجستیکی و ارایه خدمات حوزه حمل و نقل تبدیل کرده و نقش ترانزیتی این استان به عنوان یکی از قطب های تولیدی و صنعتی کشور را تقویت می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به نقش این طرح در توسعه تجارت خارجی، خاطرنشان کرد: هاب لجستیک همچنین می تواند به تسهیل در امور صادرات و تجارت کالا از قزوین به خارج از کشور منجر شود و به رفع موانع این حوزه کمک کند.

این مسوول همچنین گفت: نزدیکی به ۲ فرودگاه مهم بین المللی کشور، قرارگیری در مسیر غرب به شرق و دسترسی به خطوط مختلف راه آهن سراسری و همچنین نزدیکی به مرزهای شمالی کشور موقعیت مناسبی را برای ایجاد هاب لجستیکی و ارایه خدمات حمل و نقل و ترانزیتی به بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی در استان قزوین فراهم کرده است.

قبادی خاطرنشان کرد: با راه اندازی هاب لجستیک بدون شک زیرساخت های حوزه حمل و نقل و همچنین گمرک استان و دیگر ساختارهای اقتصادی تقویت شده و شاهد رشد سرمایه گذاری در قزوین خواهیم بود.

وی همچنین طرح ایجاد پردیس های تولیدی را روستایی را از دیگر طرح های مهم اقتصادی قزوین برشمرد و گفت: در همین راستا امسال ۲۰ پردیس تولیدی در روستاهای استان ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه توسعه روستاها و اشتغالزایی در این مکان ها مورد توجه جدی دولت است،اظهار داشت: ایجاد پردیس های تولیدی در روستاها به اشتغالزایی پایدار در این مکان ها کمک می کند.

وی یادآور شد: پردیس های تولیدی واحدهای کوچک تولیدی متناسب با ظرفیت هر روستا هستند که به رونق تولید و اشتغال و همچنین سرمایه گذاری در این مناطق کمک قابل توجهی می کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.