| کد خبر: 213442 |

تاکید بر رفع مسایل سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید رامشار و تیس

مسایل سرمایه گذاری در شهرهای جدید رامشار و تیس و همچنین رفع موانع و تسهیل امور برای حضور سرمایه‌گذاران به ویژه در بخش گردشگری و شتاب بخشی به فعالیت این شهرها را خواستار شد.

تین نیوز

زاهدان - سید مرتضی نصری| استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید؛ مسایل سرمایه گذاری در شهرهای جدید رامشار و تیس و همچنین رفع موانع و تسهیل امور برای حضور سرمایه گذاران به ویژه در بخش گردشگری و شتاب بخشی به فعالیت این شهرها را خواستار شد.

به گزارش تین نیوز احمدعلی موهبتی استاندار روز گذشته در نشست با طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید که با حضور سه گروه سرمایه گذار علاقمند به سرمایه گذاری در شهرهای تیس و رامشار در محل این شرکت در تهران برگزار شد؛ با اشاره به ضرورت رفع موانع و تسهیل امور برای حضور سرمایه گذاران به ویژه در بخش گردشگری؛ خواستار شتاب بخشی به فعالیت شهرهای جدید استان شد.

 وی گفت: باید تدبیری اتخاذ گردد تا با جلوگیری از بلاتکلیفی سرمایه گذاران، هزینه هایی که به علت طولانی شدن کارهای اداری به سرمایه گذاران تحمیل می شود؛ کاهش یابد.

استاندار تصریح کرد: باید در شهرهای جدید استان، پروژه های گردشگری با رویکرد توریست ورودی و با استانداردهای جهانی گردشگری اجرا شود.

موهبتی گفت: با توجه به درخواست متعدد سرمایه گذاران برای واگذاری زمین در شهرهای جدید جهت شروع طرح های مورد نظرشان؛ تصمیم گیری درست و به موقع را از سوی دست اندرکاران مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به ابراز تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی مبنی بر واگذاری شهر جدید رامشار به آنان؛ اظهار داشت: انتظار داریم دستگاه متولی در خصوص واگذاری کامل، مشارکت با سرمایه گذار، اصلاح مدیریتی شهر جدید و سایر موضوعات تصمیم گیری کنند و موضوع نهایی گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در هر صورت هر اقدامی باید با رویکرد اینکه شهر جدید رامشار و منطقه ویژه اقتصادی باید به عنوان مکمل منطقه آزاد سیستان باشد، صورت پذیرد.

در ادامه این نشست، نمایندگان هلدینگ ارس با درخواست سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهر جدید تیس؛ شرکت سمگا برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهر تیس و سایر مناطق استان و نیز هلدینگ پیشگامان متقاضی واگذاری و سرمایه گذاری در شهر جدید و منطقه ویژه اقتصادی رامشار، دیدگاه ها و توانمندی ها و تجارب و علایق سرمایه گذاری خود را تشریح کردند.

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور هم در این جلسه گفت: طی هفته آینده تلاش می کنیم، درخواست های سرمایه گذاران و رفع موانع اداری موجود هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند.

گفتنی است؛ در این نشست مقرر شد؛ شنبه هفته آینده نشست مشترک شهرهای جدید؛ نمایندگان شرکت ایدرو؛ سرمایه گذاران حاضر و مرتبط و معاون اقتصادی استانداری، در شرکت ایدرو برگزار شود و پس از تصمیم گیری، نتایج به استانداری سیستان و بلوچستان ارایه گرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.