◄ ضرایب تطبیق کرایه های حمل جاده ای کالا اصلاح می شود
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است ضریب تطبیق را نمی توان در یک استان برای کل کرایه ها و کل مسیرهای آن استان به کار برد و برای مثال اعلام کرد که ضریب تطبیق این استان ۸۳ درصد است.
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است ضریب تطبیق را نمی توان در یک استان برای کل کرایه ها و کل مسیرهای آن استان به کار برد و برای مثال اعلام کرد که ضریب تطبیق این استان ۸۳ درصد است.
به گزارش تین نیوز، محسن متقین با بیان این مطلب افزود: ضریب تطبیق ۷۵ صدم تا ۱.۲۵ فقط برای بعضی مسیرها در استان است که مثلا ممکن است در مسیر آن تونلی وجود داشته باشد که به فرض مثال 6 ساعت در روز یک طرفه و کامیون ممنوع است و یا مثلا ایست و بازرسی در طول مسیر وجود دارد که راننده حداقل ایکس ساعت باید در آنجا معطل شود.
او گفت: بر این اساس ضریب تطبیق را برای آن مسیر مثلا ۱.۲۵درنظر می گیرند که این مسیر نسبت به مسیر مشابه ۲۵درصد کرایه بیشتر داشته باشد.
وی عنوان کرد: همچنین هنگامی که کالایی خاص و بسیار سبک در محلی وجود داشته باشد باید رسما ضریب کاهنده را فقط برای آن کالا به کار گرفت. برای مثال وقتی وزن کالا در تریلی مجموعا پنج یا مثلا 6 تن است (مثل تشک ابری یا چیپس و پفک) آ نوقت استان باید در کمیته فنی ضریب کاهنده را حداکثر تا هفتاد و پنج صدم به کار گیرد یعنی برای آن کالا ۲۵درصد تخفیف بدهد.
متقین تاکید کرد: متاسفانه کج فهمی و سوء استفاده از ضریب تطبیق علی رغم اینکه صدها بار توسط فعالان صنفی گوشزد شده بود ادامه داشت و هیچ اراده ای برای اصلاح و فهم موضوع در نمایندگان صنفی وجود نداشت تا این که مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در تاریخ ۲۸/ ۶ /1401 با ارسال نامه ای به ادارات کل استانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بررسی این موضوع را آغاز کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.