| کد خبر: 247291 |

◄ ضرایب تطبیق کرایه های حمل جاده ای کالا اصلاح می شود

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است ضریب تطبیق را نمی توان در یک استان برای کل کرایه ها و کل مسیرهای آن استان به کار برد و برای مثال اعلام کرد که ضریب تطبیق این استان ۸۳ درصد است.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است ضریب تطبیق را نمی توان در یک استان برای کل کرایه ها و کل مسیرهای آن استان به کار برد و برای مثال اعلام کرد که ضریب تطبیق این استان ۸۳ درصد است.

به گزارش تین نیوز، محسن متقین با بیان این مطلب افزود: ضریب تطبیق ۷۵ صدم تا ۱.۲۵  فقط برای بعضی مسیرها در استان است که مثلا ممکن است در مسیر آن تونلی وجود داشته باشد که به فرض مثال 6 ساعت در روز یک طرفه و کامیون ممنوع است و یا مثلا ایست و بازرسی در طول مسیر وجود دارد که راننده حداقل ایکس ساعت باید در آنجا معطل شود.

او گفت: بر این اساس ضریب تطبیق را برای آن مسیر مثلا ۱.۲۵درنظر می‌ گیرند که این مسیر نسبت به مسیر مشابه ۲۵درصد کرایه بیشتر داشته باشد.

وی عنوان کرد: همچنین هنگامی که کالایی خاص و بسیار سبک در محلی وجود داشته باشد باید رسما ضریب کاهنده را فقط برای آن کالا به کار گرفت. برای مثال وقتی وزن  کالا در تریلی مجموعا پنج یا مثلا 6 تن است (مثل تشک ابری یا چیپس و پفک) آ نوقت استان باید در کمیته فنی ضریب کاهنده را حداکثر تا هفتاد و پنج صدم به کار گیرد یعنی برای آن کالا ۲۵درصد تخفیف بدهد.

متقین تاکید کرد: متاسفانه کج فهمی و سوء استفاده از ضریب تطبیق علی رغم اینکه صدها بار توسط فعالان صنفی گوشزد شده بود ادامه داشت و هیچ اراده ای برای اصلاح و فهم موضوع در نمایندگان صنفی وجود نداشت تا این که مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در تاریخ ۲۸/ ۶ /1401 با ارسال نامه ای به ادارات کل استانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بررسی این موضوع را آغاز کرد.

ضریب تطبیق1
نامه مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.