| کد خبر: 225860 |

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

◄ استان‌ها از تغییر کاربری فضای آموزشی استقبال نکردند/تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در کشور

اردبیل- رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: استان‌ها از تغییر کاربری و فروش فضاهای آموزشی براساس لایحه بودجه سالانه استقبال نکرده و در این بخش عملکرد پائینی را داشتند.

تین نیوز

مهرالله رخشانی‌مهر در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه مغان اظهار کرد: از سال 96 تاکنون در لایحه بودجه سالانه فروش املاک آموزشی با تغییر کاربری مورد تاکید و توجه قرار گرفته اما به غیر از استان فارس سایر استان‌ها از این ظرفیت بهره‌ای نگرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: براساس تبصره 9 قانون بودجه به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها اختیار داده شده تا نسبت به تغییر کاربری و فروش املاک آموزشی خود در مکان‌های مختلف اقدام کنند تا منابع مورد نظر بعد از واریز به خزانه به استان‌ها برگردد.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: در برخی از استان‌ها اعتمادی به پرداخت منابع به خزانه و بازگشت این مبلغ به استان‌ها شکل نگرفته و به نوعی این رویه با اختلال روبرو شده در حالی که ما ضمانت لازم را برای بازگشت این منابع از خزانه به حساب استان‌ها انجام می‌دهیم.

رخشانی‌مهر با ابراز خرسندی از سفر یکروزه به شمال استان اردبیل و بازدید از فضاهای آموزشی سه شهرستان بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز تصریح کرد: مدل مدیریتی ما به گونه‌ای نیست که ما تنها به وعده و وعید و کلنگ‌زنی اکتفا کنیم بلکه طی جلسات تخصصی سعی می‌کنیم تا برای پروژه‌های جدید و در حال اجرا تصمیم‌گیری کرده و به سرعت با تامین اعتبار مورد نیاز پروژه‌های عمرانی را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: علاقمند بودیم تا جلسه کارشناسی قبل از کلنگ‌زنی‌های امروز انجام می‌شد چرا که ما علاقه‌ای به کلنگ‌زنی‌ها نداریم بلکه معتقدیم با تامین اعتبار برای تجهیز فضاهای آموزشی منابع مورد نیاز برای احداث واحدهای آموزشی جدید تامین شود.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هنرستان‌ها به مناطق شمالی استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر در هیچ نقطه از کشور پروژه نیمه تمام بلاتکلیف نداریم بلکه با انتخاب پیمانکار پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در مرحله تکمیل بوده و در سه سال اخیر کمترین کلنگ‌زنی و شروع پروژه‌های جدید را شاهد بودیم.

رخشانی‌مهر افزود: قبل از عهده‌داری مسئولیت این سازمان حتی پروژه‌های معوق از سال‌های 83 را شاهد بودیم که تلاش کردیم با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و تاثیرگذار در استان‌ها منابع مورد نیاز را تزریق کنیم تا از نابسامانی در این بخش خارج شده و به نوعی به فرجام پروژه‌های آموزشی امیدوار و خوشبین باشیم.

وی گفت: براساس سند تحول بنیادین ساخت مجتمع‌های آموزشی در اولویت قرار گرفته و در کنار آن تلاش ما بر تعطیلی واحدهای آموزشی ناایمن به ویژه کانکسی و سنگی است که اقدامات جایگزین نیز در این حوزه شروع شده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: از سال 90 احداث 400 استخر و 800 سالن ورزشی در کشور با تامین اعتبارات استانی شروع شده و در 10 سال اخیر بسیاری از این پروژه‌ها به حال خود رها شده است.

رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: در استان‌هایی که از منابع وزارت نفت برای تکمیل این پروژه‌ها استفاده کردند بهره‌برداری سالن‌ها و استخرهای ورزشی را شاهد بودیم به طوری که امسال 16 استخر و 45 سالن ورزشی در کشور تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.