| کد خبر: 241927 |

وزیر راه و ترابری

◄ محمدشهاب سیدجلالی گنابادی؛ اولین وزیر استیضاح شده انقلاب

محمدشهاب گنابادی(سید جلالی) وزیر مسکن و شهرسازی در دولت‌های محمدعلی رجایی، محمدجواد باهنر، کابینهٔ موقت محمدرضا مهدوی کنی و دولت اول میرحسین موسوی بوده است.

تین نیوز

محمد شهاب گنابادی(سید جلالی) وزیر مسکن و شهرسازی در دولت‌های محمدعلی رجایی، محمدجواد باهنر، کابینهٔ موقت محمدرضا مهدوی کنی و دولت اول میرحسین موسوی بوده است.

مهندس محمد شهاب گنابادی به سال 1321 در تهران متولد شد و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال ۱۳۴۰ به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد و ضمن انجام خدمت مقدس معلمی به تحصیل دانشگاهی نیز پرداخت و در سال ۱۳۴۹ فارغ التحصیل رشته راه و ساختمان از دانشگاه علم و صنعت ایران گردد.

وی از نوادگان میرزا جلال الدین محمد حکیم جنابدی طبیب شاه اسماعیل یکم و واقف بزرگ خیرآباد و شادغول در کاشمر  است.

میزان تحصیلات

  1. دیپلم
  2. لیسانس راه و ساختمان از دانشگاه علم و صنعت

​طی سالهای ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۴ رئیس هنرستان کارآموز تهران و یکی از پایه گذاران انجمن اسلامی معلمان بود و تا سال ۱۳۵۶ بعلت اینکه از سوی رژیم پهلوی، شغلی به وی ارجاع نمی شد از ادامه فعالیت های آموزشی و اداری محروم بود.

در اواخر سال ۱۳۵۷ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و ورود آیه الله خمینی، عضو واحد انتظامات در کمیته استقبال از وی بود و پس از پیروزی انقلاب در اسفند ماه ۱۳۵۷ به سمتهای مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای و معاونت فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

مهندس گنابادی از ۲۰ شهریور ۱۳۵۹ تا تاریخ اول شهریور ماه ۱۳۶۲ در کابینه‌های رجایی، باهنر، مهدوی کنی و مهندس موسوی با سمت وزیر مسکن و شهرسازی انجام وظیفه نموده و وی اولین وزیر استیضاح شده جمهوری اسلامی است.

مهندس گنابادی بعد از اختلافات بر سر زمین های سعادت آباد و حاکم شرع توسط نخست وزیر امام عزل شد ولی اعلام کرد که گنابادی استعفا داده است.

وی مدتی به همراه اسکندر کریمیان و بهروز خواجوی به عنوان اعضای شورای عالی فنی موضوع ماده واحده لایحه قانونی راجع به اصلاح تبصره (80) قانون بودجه سال 1356 کل کشور مصوب 1358 نیز فعالیت داشته است.

وی هشت دوره رییس هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی ساختمان را بر عهده داشته و هم اکنون رئیس هیئت مدیره شرکت توان ساخت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی 0 0

    روح الله خمینی کیست ؟! این چه طرز نوشتن متن و نام بردن از رهبر کبیر انقلاب است ؟!