| کد خبر: 218754 |

افزایش نرخ خدمات معاینه فنی درآینده نزدیک

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور: بر اساس دسته بندی قیمت‌ها و هزینه‌های مراکز، خواستار افزایش ۳۰ درصدی نرخ معاینه فنی هستیم.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور: بر اساس دسته بندی قیمت ها و هزینه های مراکز، خواستار افزایش ۳۰ درصدی نرخ معاینه فنی هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور، مهندس قیصر مدیرعامل  اتحادیه و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: بر اساس دسته بندی قیمت ها و هزینه های مراکز خواستار افزایش ۳۰ درصدی نرخ معاینه فنی هستیم، اما سازمان تنظیم بازار با افزایش ۲۰ درصدی موافقت کرده که در آینده نزدیک نرخ مصوب نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون نرخ معاینه فنی برای نخستین بار ۳۷ هزار تومان است ادامه داد: هم اکنون ۶۲۸ مرکز معاینه فنی در کشور فعال است که با ۸۰۲ خط کار معاینه فنی را در خودرو های سبک انجام می دهند.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور اضافه کرد:​ در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال شاهد افزایش ۹ درصدی مراجعه مالکان خودرو به مراکز معاینه فنی هستیم که نشان از قانون مندی مردم و افزایش فرهنگ حفظ سلامت فنی و کاهش آلایندگی شهروندان است.

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی درباره علت انفجار سیلندر خودرو های دوگانه سوز در ماه های اخیر گفت: همه انفجار ها و حوادث صورت گرفته در جایگاه های سوخت و حین سوختگیری رخ داده است و خودرو های حادثه دیده نیز متاسفانه بدون معاینه فنی بوده اند و به صورت دستی و کارگاهی و غیر مجاز دوگانه سوز شده اند.

قیصر با بیان اینکه در سند مالکیت این خودرو ها دوگانه سوز بودن قید نشده است تصریح کرد:​ بر اساس مصوبه هیئت دولت در ۲۵ اسفند ماه ۹۷ کارگروهی متشکل از نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت صمت، وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد و پلیس تشکیل شد تا در روند اجرای دوگانه سوز کردن خودرو تصمیم گیری کنند، اما متاسفانه کار این کارگروه با کندی مواجه شده است.

وی از مسئولان وزارت نفت و صنعت، معدن و تجارت تقاضا کرد: برای پیشگیری از حوادث بیشتر کار صدور گواهی سلامت برای خودرو های دوگانه سوز را هر چه سریعتر عملیاتی کنند تا ما بتوانیم این خودرو ها را در سامانه «سیمفا» ثبت و برای آن ها معاینه فنی صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۹ دستگاه خودرو در شهر های مختلف دچار حادثه شده اند گفت: متاسفانه علاوه بر خسارت مالی ناشی از این انفجار ها یک نفر نیز جان خود را از داده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.