| کد خبر: 224076 |

مسیر تبریز به سهند در ۱۰ دقیقه

با افتتاح آزادراه تبریز به شهر جدید سهند، مدت زمان طی این مسیر که از طریق جاده قبلی ۳۰ دقیقه بود به ۱۰ دقیقه کاهش می یابد؛ معاون وزیر راه و شهرسازی، ساخت هشت دهنه پل بزرگ، ارزش ۶۰۰ میلیارد تومانی پروژه و کمک به کنترل بازار مسکن شهر تبریز را جمله ویژگی های این آزادراه می داند.

تین نیوز

با افتتاح آزادراه تبریز به شهر جدید سهند، مدت زمان طی این مسیر که از طریق جاده قبلی ۳۰ دقیقه بود به ۱۰ دقیقه کاهش می یابد؛ معاون وزیر راه و شهرسازی، ساخت هشت دهنه پل بزرگ، ارزش ۶۰۰ میلیارد تومانی پروژه و کمک به کنترل بازار مسکن شهر تبریز را جمله ویژگی های این آزادراه می داند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روز سه شنبه دوم دی ماه ۱۳۹۹ با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر و تعدادی از مقامات محلی، آزادراه تبریز ـ شهر جدید سهند افتتاح خواهد شد. این آزادراه قبل از سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده و البته پیشرفت اصلی آن طی دو سال اخیر بوده است. افتتاح این پروژه جزو مطالبات طولانی مدت شهروندان دو شهر یاد شده بود که دسترسی آنها را به خدمات و اشتغال تسهیل می کند.

از طرف دیگر این پروژه دسترسی تبریز به شهرستان اسکو و دهکده گردشگری کندوان را آسان تر خواهد کرد و در واقع کارکرد چندجانبه دارد. گفته می شود ۶۰ درصد این پروژه از طریق بخش خصوصی و ۴۰ درصد با منابع دولتی تامین شده و در تملک دولت قرار می گیرد.

حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات پروژه آزادراهی سهند ـ تبریز با بیان اینکه ارزش این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است گفت: طول این مسیر ۲۰ کیلومتر است و زمان دسترسی را که از جاده قبلی حدود ۳۰ دقیقه بود به ۱۰ دقیقه کاهش می دهد. این آزادراه در شش خط با چارچوبها و اصول آزادراهی اجرا شده و در سال اول بهره برداری ۳۰ هزار وسیله نقلیه از آن تردد خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط توپوگرافی خاصی که شهر جدید سهند دارد و در ارتفاعات جنوب غرب تبریز واقع شده هشت دهنه پل بسیار بزرگ در این مسیر احداث شده که استانداردهای تردد را افزایش می دهد. در واقع حجم عظیم عملیات خاکی در اجرای این پروژه انجام شده که منحصر به فرد است. با این پروژه ترافیک کاهش و ایمنی سفر ارتقا پیدا می کند. جاده قبلی که از طریق آذرشهر ارتباط برقرار می شد با استقرار فعالیتهای مختلف در کنار جاده مواجه بود که بعضا تصادفاتی در این مسیر اتفاق می افتاد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید با بیان اینکه افتتاح آزادراه تبریز ـ سهند در جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان موثر خواهد بود گفت: با افتتاح این طرح سالیانه ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت که ضمن صرفه جویی، آلاینده های زیست محیطی به طور محسوسی کاهش می یابد.

طاهرخانی یادآور شد: این آزادراه جزو برنامه های طولانی مدت بود که پیش از سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده بوده ولی پیشرفت اصلی در دو سال اخیر با انعقاد قرارداد مشارکت ایجاد شد. طی دو سال گذشته پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشت.

وی سیاست اصلی شرکت عمران شهرهای جدید را توسعه دسترسی به شهرهای مادر دانست و گفت: بحمدالله در سال گذشته افتتاح مترو گلشهر ـ هشتگرد را داشتیم. مترو اصفهان ـ بهارستان نیز در سال آینده به بهره برداری می رسد. به طور کلی حوزه حمل و نقل یکی از دستور کارهای ویژه شهرهای جدید است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید جدید با بیان اینکه در ساخت آزادراه تبریز ـ سهند اهداف متنوعی دنبال شده است گفت: یکی از مزایای طرح این است که جذابیت سکونت و رونق را در سهند افزایش می دهد. از اهداف اصلی احداث شهرهای جدید در اطراف کلانشهرها تعادل بخشی به سکونت شهر مادر است که افتتاح این آزادراه کمک می کند تا سهند نقش موثرتری در سکونت تبریز داشته باشد.

طاهرخانی، جمعیت پذیری سهند را ۲۰۰ هزار نفر دانست و افزود: بخشی از این ظرفیت جمعیتی از طریق طرح اقدام ملی مسکن  جذب خواهد شد و بخش دیگر با ساخت واحدهای مسکونی در قالب دیگر طرحها جذب خواهد شد.

وی گفت: با توجه به گران بودن اراضی تبریز و عدم امکان اجرای پروژه های بزرگ در این شهر، یک سری طرحهای بزرگ مقیاس در شهر جدید سهند تعریف شده و کارکردهای گردشگری، تفریحی، درمانی و فناوریهای نوین برای سهند برنامه ریزی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.