| کد خبر: 251678 |

روایت یک رئیس قطار

◄ تضییع حقوق شهروندی در قطارهای محلی

محمد جواد جامی رئیس قطار با ارسال یادداشتی به تین نیوز، یکی از دغدغه هایی را که به گفته خودش، اغلب روسای قطار با آن مواجه هستند، بیان کرد.

تین نیوز

محمد جواد جامی رئیس قطار با ارسال یادداشتی به تین نیوز، یکی از دغدغه هایی را که به گفته خودش، اغلب روسای قطار با آن مواجه هستند، بیان کرد.

به گزارش تین نیوز، این رئیس قطار  در بخشی از یادداشت خود نوشت: در قطارهای محلی که فاقد کارت بلیت و یا برگه کیو آر است مثل قطار قم و... که باید مسافران مثل قطارهای دیگر بلیت تهیه کنند (دو طبقه صبا اتوبوسی) گاهی برخی مسافران با وجود قانونی نبودن، اقدام به خرید چند بلیت می کنند که این کار ظلم و بی عدالتی و ضایع شدن حقوق دیگر شهروندان است.

او گفت: قیمت واقعی یک صندلی بیش از 40 هزار تومان است که مسافر فقط 7 هزار تومان پرداخت می کند که آن هم معادل هزینه بیمه خود مسافر است که راه آهن و دولت به عنوان خدمات شهروندی ارایه می‌ کنند و وقتی یک مسافر برای خلوت نگه داشتن اطرافش و راحتی خود صرفا هر صندلی را ۷ هزار تومان که مبلغ خیلی پایینی است خریداری می کند، حقوق دیگران را برای سوار شدن به قطار ضایع می‌ کند.

جامی به مشکلاتی که این اقدام برای شهروندان ایجاد می کند اشاره کرد و گفت: این کار موجب می شود 1- ظرفیت قطار سریع تکمیل شود، 2- با وجود صندلی خالی در قطار که صرفا برای راحتی یک مسافر خریداری شده مسافرانی که نتوانسته اند بلیت تهیه کنند مجبور می شوند با خودرو و تاکسی تردد کنند که کرایه هنگفتی باید بپردازند، 3- هزینه ای که بابت یک شهروند تعیین شده به نادرستی یک مسافر برای خودش گرفته است.

این رئیس قطار تاکید کرد: بر اساس قانون، عدم حضور مسافر غیر هم نام به منزله‌ باطل شدن بلیت است اما وقتی روسای قطار این موضوع را مطرح میکنند با برخورد تند و تیز مسافر رو برو می شوند که مدعی هستند هزینه صندلی را پرداخت کرده اند.

وی با بیان این که کاش به حقوق هم احترام بگذاریم و حقی که برای دیگران است را تصاحب نکنیم و با هم مهربان باشیم، گفت: احترام به حق و حقوق مردم به باور و تفکر و فرهنگ و آئین هر کس نشان ارزش والی انسانی است.

جامی افزود: وقتی مسافران بدون بلیت از جمله سرباز، مریض، پیر و جوان که گاهی وضع مالی خوبی هم ندارند و نمی توانند کرایه حدود 150 هزار تومانی مسافربرهای شخصی را پرداخت کنند، پشت درهای بسته التماس می کنند که ما حاضریم سرپا باشیم، خیلی ناراحت کننده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    راه حل پیشنهادی چیست؟