| کد خبر: 236142 |

◄ رشد ۳۴۰ درصدی افزایش تخلیه و بارگیری نسبت به سال گذشته

میزان تخلیه و بارگیری در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۳۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: میزان تخلیه و بارگیری در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۳۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، قاسم عسکری نسب در تشریح میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری بنادر غرب اظهار کرد: ۳۵ هزار و۲۳۲ TEU کانتینر یخچالی از ابتدای سال جاری تا نیمه مهرماه امسال در بنادرغرب استان تخلیه و بارگیری شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۳۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ابراز داشت: از ابتدای امسال تا نیمه مهر ماه سال جاری ۱۷ هزار و ۶۱۶ TEU کانتینر یخچالی به کشورهای مقصد صادر شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان میزان ترانزیت کالا در مدت یاد شده را ۱۳۸ هزار و ۹۳ تن با ۱۰۹ درصد افزایش در همسنجی با مدت مشابه سال قبل اعلام کرد و افزود: از این میزان ترانزیت کالا، بیش از ۶۳ هزار دستگاه خودرو ترانزیتی در بندرلنگه تخلیه شده است که شاخص‌ها افزایش ۹۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

عسکری‌نسب گفت: در این مدت بیش از ۴۵۶ هزارتن مواد معدنی بسته‌بندی و فله به کشورهای مقصد صادر شده که در این حوزه نیز افزایش ۱۰۴ درصدی محقق شده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی جابجایی مسافر داخلی با حجم بیش از ۱۳۸ هزار نفر و افزایش ۲۲۴ درصدی مسافر خارجی به عنوان تنها پایانه فعال سفرهای خارجی دریایی در شرایط کووید ۱۹ اذعان کرد: سفرهای دریایی داخلی و بین المللی با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا در دست انجام است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۵۶۰ فروند شناور طی این مدت نیز از بنادر غرب استان تردد داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۷ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.