نتیجه جستجو

صفحه 1
تعداد خبر: 8288
  • تاریخچه نمایشگاه های هوایی فعال در ایران به اوایل دهه ۸۰ برمی‌گردد اما با نگاهی به این تاریخچه درمی یابیم که نمایشگاه های هوایی در ایران مانند دیگر کشورهای جهان به شکوفایی و ثمربخشی نرسیده و به پویایی صنعت هوایی در ایران کمک شایانی نکرده است.

  • ما در حالی که می‌توانیم هزینه‌ای را که برای بسیاری از کارهای لوکس زندگی‌مان هزینه می‌کنیم، برای نجات کودکان در خطر جهان اختصاص دهیم، از خیر مصارف لوکس خودمان نمی‌گذریم. کودکانی هستند که با چند ده یا چند صد هزار تومان از ابتلای آن‌ها به بیماری‌هایی که یک عمر آن‌ها را می‌آزارد نجات می‌یابند.

  • آشکار است که توان بالاتر موتور لکوموتیو برای راه آهن به دلیل افزایش ظرفیت شبکه، آثار اقتصادی بالایی دارد ولی این توان بالاتر برای مالک خصوصی لکوموتیو هزینه بیشتری دارد.

  • بررسی اهداف اجرایی برنامه میان‌مدت راه‌ آهن/ بخش 45

    بهبود بهره وری نیازمند انجام تغییرات ساختاری در راه آهن است. انتقال قسمتی از مدیریت، سبب تخصصی شدن مدیریت های دوگانه (یعنی حاکمیتیِ دولتی و تصدی‌گریِ بخش‌خصوصی) می‌شود که به ارتقای قابل ملاحظه‌ بهره‌وری می‌انجامد.

  • مکانیزم بازار، تولید کننده ای که بیش از حدِ تعادل، طلب سود بکند حذف خواهد کرد. اگر قیمت تعادلی مورد پسند دولت نیست، علاجش ابلاغ قیمت و زورگویی به بازار و جریمه نیست. دولت فخیمه پس از صدها بار تجربه هنوز نمی خواهد قبول کند که نمی تواند به بازار زور بگوید.

  • ساماندهی ترافیک شهر تهران/ بخش چهارم و پایانی

    با اینکه سال هاست که بر مقوله هوشمندسازی کل شهر تهران و خصوصاً کنترل ترافیک آن ادعا می شود، لیکن هنوز راهی طولانی تا به انجام رسانیدن آن وجود دارد.

  • علی عابدزاده و امثال ایشان از لحاظ قانون کار بازنشسته می‌شوند اما سؤال این است که با این تجربه‌های اندوخته‌شده و سرمایه‌هایی که صرف کسب این تجارب شده است، چه باید کرد.

  • طبق آمار اتحادیه بین المللی راه آهن‌ های دنیا در سال 2020 میلادی، میزان حمل بار توسط هر یک از واگن های باری در گردش داخلی، تنها 1372 هزار تن کیلومتر بوده است که این میزان از حمل بار در سال با توجه به متوسط سیر 690 کیلومتری بار در کشور، نمایانگر سیر حدود 2000 تن بار خالص به صورت میانگین توسط هریک از واگن های باری در گردش کشور است.

  • مدیران شرکت های هوایی عضو یاتا در شرایط حاضر باید بتوانند اولویت های کلیدی زیر را در دستور کار خود قرار دهند.

  • آنچه در این توافق نامه برجسته به نظر می رسد سر فصل های زیادی در مورد سرمایه گذاری طرف چینی در ایران است. تقریباً در همه زمینه ها: نفت، پتروشیمی‌، صنایع سنگین‌، کشاورزی و آبخیزداری‌، شیلات‌، سلامت‌، فناوری ارتباطات و هوش مصنوعی‌، دارو، خودرو، گردشگری، انرژی های تجدید پذیر، آب و فاضلاب، نیروگاه و خطوط انتقال برق‌، توسعه بنادر، مناطق ویژه ی اقتصادی، بزرگراه، فرودگاه‌، ساخت و برقی کردن خطوط آهن، ترانزیت، مترو، مسکن و شهرسازی، پسماند و . . .