اولین راه آهن برقی عمومی در سال ۱۸۸۱ در لایشترفلده نزدیک برلین، آلمان افتتاح شد. طول آن ۲.۵ کیلومتر (۱.۵ مایل) بود و با جریان ۱۰۰ ولت کار می کرد. از طریق این راه آهن ۲۶ مسافر با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت (۳۰ مایل در ساعت) نقل مکان می کردند.
هوش مصنوعی، حسگرهای اینترنت اشیا، دوربین ها و رادارها به راه حلی برای خودروسازان و رانندگان تبدیل شده اند، زیرا داده هایی که جمع آوری می کنند عملکرد خودروها و محیط زیست را بهبود می بخشد و به ایمنی و کارایی جاده ها کمک می کند.
این هواپیمای غول پیکر که ویند رانر(WindRunner) نام دارد، نوید یک انقلاب در بخش انرژی های تجدیدپذیر با ساده سازی حمل و نقل پره های عظیم توربین های بادی را می دهد.
اختلال در عملکرد اسنپ و تپسی، ارائه بسته اینترنت رایگان پنج گیگی عیدی دولت به مردم و رونمایی از سیستم های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی برخی از مهم ترین پروژه هایی بودند که در هفته گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد.
از طریق برقرارکردن اتصال میان سنسورهای جمعآوریکننده داده های شبکه ریلی و مراکز کنترل راهآهن با شبکه اینترنت (یا به تعبیر دیگر همان اینترنت اشیا) در حوزه راه آهن، کیفیت و کارایی خدمات شبکه ریلی بهبود می یابد.
شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) موفق شد با کسب رتبه دوم نوآوری و فناوری در گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر با طرح «طراحی و ساخت ژنراتور سنکرون ۲۰۰ مگاوات» افتخار دیگری را در عرصه دانش، تولید و صنعت کشور رقم زند.