انجام تعمیرات دوهفتهای برای واگنهای فرسوده ریلی در بخش مسافری بهجای از رده خارج کردن آنها حرکت عاقلانهای بود اما شرکتهای ریلی به حمایت بیشتری نیاز دارند.
یک مقام مسئول در صنعت حمل و نقل ریلی گفت: از ۱۵۰ لکوموتیو مسافری زیمنس در کشور حداکثر ۹۵ دستگاه از آن برای نوروز قابلیت استفاده دارد و مابقی نیاز، از لکوموتیوهای غیر مسافری تأمین شدند.
تا ماه آینده تعداد یازده دستگاه واگن مسافری ساخت شرکت واگنپارس و چند دستگاه دیگر از شرکت پلورسبز تحویل رجا خواهد شد وبه این ترتیب ناوگان رجا به 23 دستگاه میرسد و ظرفیت جابهجایی مسافر در بخش ریلی بیش از 30درصد خواهد شد.
شرکت رجا، فروش مرحله سوم بلیت قطارهای تابستانه خود از بازه زمانی 15مرداد تا 31 شهریور ماه را در شرایطی اعلام کرد که راهآهن- تنها به این شرکت- دستور فروش بلیت برای 15 روز و بهدلیل نظارت بر شرایط نگهداری واگنهای فرسوده رجا را صادر کرد.
راهآهن اخیراً تردد ناوگان با بیش از 30 سال سن را در شبکه ریلی کشور ممنوع کرده است، این تصمیم از سوی قائممقام شرکت راهآهن به دلایل فنی اتخاذ شده و عنوان شده شرکتهای ریلی دو سال برای انجام این تعمیرات، زمان داشتهاند.
شرکت رجا که خود حامی بخش خصوصی برای توسعه حوزه ریلی مسافری بود، به مجموعهای که هیچ اطلاعی از بنگاهداری در این حوزه نداشت، واگذار شد. پس از این اتفاق، بهسرعت و از همان سال افت ملموس بخش مسافری ریلی آغاز شد.
پس از برگزاری جلسه بررسی ایمنی قطارها با حضور مدیر رجا و راهآهن و در حین آن، هیچ نظر روشنی از طرف مجلس یا دولت در حمایت از عدم خروج این واگنها داده نشده و مجلس این موضوع را در دست پیگیری دارد.