بزرگترین انتقادی که به خودم دارم این است که کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم! شاید اگر میدانستم بعدا بعضی مسائل بر سر بخش ریلی می آید همه لکوموتیوها را در دوره خودم به بخش خصوصی واگذار می کردم.
در ماههای اخیر برخی تحولات مثبت از سوی مدیریت شرکت راهآهن در ارتباط با شرکتهای ریلی رقم خورده که امیدواریهای بخش خصوصی به آینده تعاملات فی مابین بخش دولتی و خصوصی را بیشتر کرده است.
اصلی ترین طرف قرارداد بخش خصوصی ریلی شرکت راه آهن ج.ا.ا است که خود نیز از طریق صندوق پس انداز کارکنان راه آهن در این بخش سرمایه گذاری نموده است و اکثر شرکت های زیرمجموعه آن نیز عضو انجمن می باشند.
مجامع عمومی فوقالعاده و عادی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته روز شنبه 12 اسفندماه 1402 برگزار شد و در انتخابات هیات مدیره آقایان دکتر سبحان نظری، فرهنگ طلوعی، ایوب خزایی، محمد سعید نژاد و سید مرتضی علی احمدی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب شدند.
سبحان نظری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های ریلی در مجمع عمومی این تشکل و پیش از برگزاری انتخابات هیات مدیره از دوستی خود با میعاد صالحی گفت و این که این دوستی به دلیل دفاع او از حقوق و منافع بخش خصوصی در مواردی به ناگزیر به تقابل با مدیرعامل راه آهن کشیده شده است.
محمد سعیدنژاد مدیرعامل اسبق راه آهن، همچنان تمام قد پای خصوصی سازی صنعت ریلی که خود به نوعی آغاز کننده آن بوده، ایستاده است اما در عین حال خود را منتقدترین فرد به فرآیندهای خصوصی سازی می داند. گفتگو با این مدیرکهنهکار راه آهن حاوی نکات جالب و قابل تامل است.
با عنایت به اراده جناب عالی و مأموریت شرکت معظم راه آهن در رونق روزافزون حمل و نقل ریلی کشور، تقاضا دارد حسب صلاح دید نسبت به پیگیری رفع مشکل از مراجع ذی ربط دستور به اقدام عاجل مبذول فرمایید.
سید نواب حسینی منش رئیس کارگروه واگن های مخزن دار انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی
به صراحت می گویم صنعت ریلی کشور ما، صنعتی به ظاهر مترقی ولی در باطن صنعتی کاملا سنتی و قدیمی است که اصولا مقوله بهره وری در صنعت ریلی ایران، به مثابه یک شوخی بزرگ است.