نتیجه جستجو

صفحه 1
تعداد خبر: 31808
  • اقتصاددانان معتقدند بزرگ ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

  • اگر مردم نفت خام را خریداری و یا در پروژه های نفتی سرمایه گذاری کنند، می توانند از محل فروش اوراق نفت خام در بورس یا صدور نفت و میعانات کسب درآمد کنند.​

  • پالایشگاه های نفت ژاپن انتظار ندارند تامین نفت آنها از خاورمیانه مختل شود اما در صورت بروز شرایط اضطراری، از ذخایر کشور استفاده خواهند کرد تا از تامین با ثبات نفت، مطمئن شوند.

  • به گفته دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان هر چند سایه تحریم های ایران بر تجارت دو کشور سنگینی می کند، اما ارزش صادرات ایران به پاکستان در سال گذشته به ۲ میلیارد و ۷۹ میلیون دلار به وزن ۴میلیون و ۳۷۹ هزار تن رسید.

  • زلزله رشد نقدینگی در راه است؟

    کنترل نقدینگی و تورم یکی از سیاست های اصلی است که دولت سیزدهم بر روی آن پافشاری می کند و البته گزارش هایی هم که از وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی بیرون می آید هم حکایت از آن دارد که این رشد تا حدودی کنترل شده است، هر چند که هنوز آثار مخرب آن از سنوات گذشته، از اقتصاد ایران پاک نشده است.

  • از بودجه ۶۳۴۷ میلیارد تومان مصوب برای سال جاری ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی مقرر شده که از این مقدار سهم بودجه وزارت راه و شهرسازی ۶۷ هزار و ۳۰۷ میلیارد و ۷۸۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جهت هزینه های عمرانی پیش‌بینی شده است.

  • اتاق بازرگانی تهران در بیانیه ای در مورد افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) به تعطیلات پایان هفته عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است.

  • همه غول های تجارت مسیرهای جایگزین کریدور شمال جنوب را پیدا کردند؛

    هنگامی که از چهارراه ترانزیتی منطقه و جهان و کوتاه ترین و ارزان ترین مسیر دم می زنیم و به تعریف و تمجید از خود می پردازیم، باید ناممان در بین بزرگان حاضر در زنجیره های ارزش و تامین جهانی باشد، در حالی که هنوز اسباب بزرگی را فراهم نکرده ایم.

  • صنعت حمل و نقل کانتینری دریایی می تواند چرخه اقتصادی معیوب کشور را به ساحل آرامش برساند!

  • با رونمایی از کریدور هند – خاورمیانه – اروپا اکنون می توان گفت که جهان در شرایط حاضر تبدیل به مکانی برای جنگ کریدور ها شده است، جنگی که البته بخشی از متن گسترده تر تقابل های اقتصادی بین شرق و غرب و به ویژه آمریکا و روسیه و چین به شمار می رود. تغییرات مداوم ژئوپلیتیکی و ضرورت های اقتصادی نمود خود را در کریدور های تجاری و حمل و نقل استراتژیک بروز داده است.