سال 1391 ورود واگن ها با تعداد صندلی 108، وزن واگن خالی 56 تن و وزن با مسافر 66 تن، بارمحوری مجاز 17 تن، طول 26400، عرض 3105 و ارتفاع از سطح ریل 4650، سرعت طراحی 160 و بهره برداری 150 آغاز شد.
معاون حمل و نقل کنسرسیوم توسعه ریلی گفت: اگر به این بار اجازه انتقال از این مسیر داده نشود تمام این محموله از کریدور لاجورد منتقل و ترانزیت خواهد شد یعنی از مسیر افغانستان ترکمنستان دریای خزر به ترکیه می رسد.
شرکت های مالک لکوموتیو در نامه ای به وزیر راه با اشاره به نارضایتی شرکت های فولادساز به افزایش نرخ تعرفه ریلی، اعلام کردند: سود یک شرکت فولادسازی ۸۹ همت بوده است.
معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن با اشاره به عدم هماهنگی با راه آهن در بارگیری قطار ترانزیتی افغانستان ترکیه، گفت: اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی این قطار با مساعدت راه آ هن انجام شد.