به تعبیر برخی فعالان حوزه حمل ونقل، ایران کشوری است که در چهارراه حمل ونقل بین المللی قرار دارد و دارای بیش از 20 هزارکیلومتر مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی بین شهری است که پایش تمامی این مسیرها همواره یکی از دغدغه های اصلی دستگاه های ذی ربط به شمار می رود.
تعمیر و نگهداری ناوگان جزو نیازهای اولیه رانندگان و کامیونداران است و بی توجهی به افزایش این هزینه ها، سهم زیادی در میزان نارضایتی آنان به عنوان سرمایه گذار اصلی در این حوزه دارد.
یک مقام مسئول در انجمن صنفی رانندگان ماشین سنگین درباره سوء استفاده ها و اعمال نفوذها و دخالت های غیراصولی در بیمه تکمیلی رانندگان مطالب افشاگرانه ای بیان کرده است.
کسر هرگونه وجهی تحت عنوان پامیزی، دلالی، پایش، فروش بلیت اینترنتی ، تغذیه و... از صورت وضعیت ، پرداخت نقدی و یا دریافت وجه به صورت دستی توسط هریک از عوامل شرکت های مسافربری از مالکان و رانندگان اتوبوس ( مالکان ناوگان) ممنوع است.
کامیون ها و تریلی های اسکانیا، بنز، داف، جک و ... تا چند سال قبل با قیمت های زیر 500 میلیون معامله می شدند اما چرا در این چند سال خودروهای سنگین مورد اشاره به باشگاه میلیاردی ها پیوسته اند؟