وضعیت درآمد رانندگان کامیون همین حالا هم چندان خوب نیست و با مشکل کاهش درآمد و کمبود بار و معضلاتی از قبیل بیمه دست و پنجه نرم می کنند اما این وضعیت ممکن است با ورود رقبای شغلی جدید برای آنها حتی نامطلوب تر از قبل شود.
دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با توجه به کمبود شدید راننده اتوبوس و دیگر بخش های حمل و نقل عمومی مسافری، فراخوان جذب راننده در بخش مسافری را به ادارات کلی استانی ابلاغ کرد.
توقف فعالیت شرکت های مسافربری و خروج و کوچ رانندگان و ناوگان از چرخه فعالیت حمل و نقل مسافری و روی آوردن آنان به مشاغل دیگر واکنشی به شرایط نامناسب هزینه و درآمد در این بخش است.
چراغ اول فروش تریلی در سال 1403 را یک شرکت داخلی با فروش تریلی های پرقدرت چینی روشن کرده است. این تریلی ها با پیش پرداخت 2.75 میلیاردی و تحویل فوری به فروش گذاشته شده است.
پس از خروج بخش زیادی از رانندگان اتوبوس بین شهری از این شغل که مسئولان را به استخدام فوری 10 هزار راننده مسافری واداشته است، اینک خبر رسیده که رانندگان ناوگان سواری کرایه بین شهری نیز به دلیل مشکلات موجود از این حرفه خداحافظی کرده و جذب تاکسی های اینترنتی شده اند.
با افزایش قیمت دلار در چندماه گذشته و خصوصا در هفته های اخیر و پایین نیامدن نرخ ارز در کانال بالای 60 هزار تومانآ شاهد افزایش قیمت کامیون و تریلی نیز در بازار هستیم.
جامعه عظیم و قشر زحمتکش رانندگان و کامیونداران در استان آذربایجان شرقی در ادامه اعتراضات قبلی کارگران و دیگر اقشار ، ضمن تذکر پیامدها و بازخورد منفی آن، مجدداً ناخرسندی، ناخشنودی و اعتراض شدید خود را نسبت به این تصمیم اعلام نموده