معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت گفت: راه آهن درود-خرم آباد-اندیمشک یکی از طرح های ریلی مهم کشور در کریدور شمال- جنوب است و در یک سال و نیم گذشته عملیات اجرایی آن با ۱۸ جبهه کاری فعال به صورت شبانه روزی با هدف اتصال مرکز استان لرستان به شبکه ریلی در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از برنامه ریزی برای توسعه شبکه آزادراهی با مشارکت سرمایه های مردم، گفت: کشور نیازمند شبکه آزادراهی به طول ۱۰ هزار کیلومتر است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: آزادراه ها باید مجهز به عوارض الکترونیکی باشند، در غیر این صورت برخورد حقوقی انجام می دهیم و از۲۵ اسفندماه تمام عوارضی ها الکترونیکی شدند.
صدور خدمات فنی و مهندسی علاوه بر اینکه موجب درآمدزایی و تولید دانش بنیان می باشد، موجب ارتقاء دانش و تکنولوژی و مدیریت پروژه ها در شرکت های ایرانی فعال در این حوزه به تراز بین المللی می گردد.
در حالی که ساخت آزاد راه ها نقش موثری در تکمیل کریدور های کشور دارد که برای تحقق این امر ۲۴۲ کیلومتر آزاد راه در مناطق مختلف کشور به بهره برداری رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ عوارضی قطعه دوم آزادراه تهران شمال هنوز توسط وزیر راه و شهرسازی هنوز تایید نشده و برای آزاد راه منجیل _ رودبار هم نرخ پیشنهادی ارائه شده است.